نرخ واکسیناسیون کرونا در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802037

آزادباخت با اشاره به شناسایی ۴ بیمار مبتلا به آمیکرون گفت: میزان واکسیناسیون از اولین دوز کرونا در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صالح آزادبهت در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار کرد: تاکنون در استان لرستان بیش از 90 درصد دوز اول، 76 دوز دوم و 18 درصد نوبت سوم کرونا دریافت کرده اند که بالاتر از میانگین کشوری در کشور است. لرستان.

وی افزود: میانگین واکسیناسیون برای کشور بیش از 81 درصد است که در استان لرستان 90 درصد است و لازم است سایر افرادی که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند در اسرع وقت این واکسن را دریافت کنند.

معاون پزشکی دانشگاه لرستان گفت: در ماه های اخیر مشخص شده است که واکسیناسیون موثرترین راه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرون است. زیاد.

آزادبخت با اشاره به لزوم تزریق نوبت سوم کرونا گفت: نوبت سوم را دوز یادآوری می گویند و با توجه به اینکه مدتی از تزریق واکسن می گذرد، اثربخشی آن برای همه افرادی که دو واکسن دریافت کرده اند کاهش می یابد. دوزهای واکسن.» و مدت زمان اعلام شده به پایان رسیده است، تزریق نوبت سوم توصیه می شود.

وی گفت: تزریق واکسن از عفونت جلوگیری می کند و در صورت ابتلای افراد به بیماری عروق کرونر به عفونت خفیف مبتلا می شود.

معاون درمان دانشگاه لرستان گفت: تاکنون تنها 4 مورد مبتلا به آمیکرون در استان شناسایی شده است، اما همه شهروندان استفاده از ماسک، رعایت فاصله و دوری از مراکز شلوغ را مد نظر قرار دهند.

آزادباخت گفت: خوشبختانه طی چند هفته گذشته تعداد فوتی ها صفر یا یک بیمار بوده و بستری شدن با تاج به زیر 100 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید