نرخ باروری در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است/ ارائه خدمات به زوج های نابارور با نرخ دولتی


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904443

عبدالله سعادت فر نرخ زاد و ولد در استان کرمانشاه را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: تلاش می شود با ارائه خدمات کم هزینه به زوج های جوان روند زایمان بهبود یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله سعادت فر در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: زوج های نابارور تنها 10 درصد هزینه درمان را با نرخ دولتی پرداخت می کنند.

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود 5 هزار زوج از خدمات ناباروری در استان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان ناباروری برای هر زوج حدود 15 میلیون تومان است، افزود: 90 درصد هزینه را بیمه پس از مشاوره پرداخت می کند.

سعادت فر با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است، گفت: تلاش می شود با ارائه خدمات کم هزینه به زوج های جوان، روند زایمان بهبود یابد.

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه گفت: برای حل مشکل پیری جمعیت باید زاد و ولد از سه ماهه جاری به بالای 2 درصد برسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان معتضدی تنها مرکزی است که با تعرفه دولتی به زوج های نابارور خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: مرکز تحقیقات و درمان ناباروری در این بیمارستان در راستای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب و دولت است. با استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن و به روز خدمات لازم را به زوج های نابارور استان های غربی کشور ارائه می کند.

سعادت فر همچنین برگزاری دوره های آموزشی اختیاری در بیمارستان معتضدی برای مادران باردار را از برنامه های روتین این بیمارستان تخصصی ویژه بانوان برشمرد و گفت: ماهانه تعداد زیادی از مادران باردار در دوره های آموزشی مرتبط با بارداری شرکت می کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید