وام باروری در دسترس همه نیست / اگر نرخ باروری در بدو تولد پدر یا فرزند بیشتر از 2.5 نباشد، وام دریافت نمی کنند.

وام باروری در دسترس همه نیست / اگر نرخ باروری در بدو تولد پدر یا فرزند بیشتر از 2.5 نباشد، وام دریافت نمی کنند.

روز جدید طبق قانون حمایت از جوانان و خانواده، شرط مهم دریافت تسهیلات نگهداری از کودکان این است که نرخ باروری در زادگاه پدر یا فرزند از 2.5 بیشتر نباشد. بنابراین برخی از متقاضیان متولد این شهرها از لیست دریافت کنندگان این وام حذف خواهند شد.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان، بانک ها موظف به پرداخت هزینه های تربیت فرزندان هستند که دیروز بانک اعلام کرد شروع به کار کرده است.

این وام برای افرادی است که فرزند یا فرزندان آنها بعد از سال 1400 به دنیا آمده اند، اما در بند (د) قانون حمایت از خانواده و جوانان شرطی برای دریافت وام فرزند وجود دارد که مشمولان این تسهیلات به کسانی که در شهرهای دارای تعرفه باروری بیش از آن هستند. 2.5 متولد، محروم.

در همین راستا متقاضیان وام فرزند برای مشاهده نرخ زاد و ولد شهر خود و فرزندشان می توانند این درصد را در سامانه و بر اساس مرکز آمار مشاهده کنند.

در ابتدای خبر تصویری از پیام سامانه اعطای فرزند به یکی از متقاضیان این موسسه که به دلیل زاد و ولد بالا در زادگاه پدری موفق به دریافت وام نشد را مشاهده می کنید.

این الزام قانون حمایت از خانواده و جوانان برای دریافت وام فرزند با واکنش ها و انتقاداتی مواجه شده است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه در این شرایط، شهرهایی که زاد و ولد بالا دارند، نمی توانند زایشگاه دریافت کنند، آخرین گزارش مرکز آمار نرخ زاد و ولد در کشور و استان ها حاکی از آن است که استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد یکی از چهار استانی بودند که نرخ زاد و ولد «بالاتر از حد جایگزینی» در سال 1999 داشتند.

نوزادان در کدام استان ها می توانند وام فرزند دریافت کنند؟

به یک معنا می توان گفت متولدین این استان ها در صورتی که زاد و ولد بالای 2.5 باشد از وام فرزند محروم می شوند.

به عنوان مثال سیستان و بلوچستان به عنوان استانی با زاد و ولد 2.7 در سال 1399 یکی از استان های محروم اقتصادی کشور است که از زایشگاه ها محروم بوده است.

همچنین استان های تهران به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان، پنج استان با زاد و ولد «بسیار پایین» و 58 درصد استان ها در سال 99 «میزان زاد و ولد زیر نرخ جایگزینی» یعنی. بین 1.5 تا 2.1 فرزند، 16 درصد استان ها «نرخ زاد و ولد بسیار پایین» به معنای 1.3 فرزند و کمتر، 13 درصد استان ها «کم باروری» به معنای 1.5 فرزند و کمتر و 13 درصد استان ها «نرخ زاد و ولد بالاتر از سطح» است. جایگزینی” یعنی بیش از 2.1 فرزند.

از این رو استان های مذکور که در سال های اخیر زاد و ولد پایینی داشته اند، می توانند پذیرای زایشگاه باشند.

بر اساس این گزارش، مبلغ تسهیلات تولد برای فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون تومان، فرزند سوم 60 میلیون تومان، فرزند چهارم 80 میلیون تومان و فرزند پنجم 100 میلیون تومان است. کودک. بچه

مدت بازپرداخت هر یک از این تسهیلات به ترتیب 36، 48، 60، 72 و 84 ماه است.

همچنین هزینه مهدکودک حداکثر 4 درصد در سال و پرداخت آن بر اساس اعتبار داوطلبان با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید