میانگین باسوادی در کرمانشاه 97.3 درصد / بهره برداری از 16 مرکز آموزشی در استان


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912922

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کرمانشاه:

یاسر کرمی با بیان اینکه میانگین باسوادی در کشور 95 تا 97 درصد است، گفت: این شاخص در استان کرمانشاه 97.3 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، یاسر کرمی با بیان اینکه روز سه شنبه در حاشیه نشست توانمندسازی معلمان سوادآموزی استان کرمانشاه 25 هزار نفر بی سواد شناسایی شدند، گفت: سوادآموزی تکمیل شده و در این راستا تفاهم نامه ای منعقد شده است. با مدیریت سازمان های مردم نهاد از جمله کمیته امداد، کشاورزی جهادی، بهزیستی اجتماعی و سایر مراکز برای کمک به شناسایی افراد برای تحصیل.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: هر ساله بخشی از این شناسایی ها باید تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرد و سال گذشته به 10 هزار و 700 نفر در استان سوادآموزی ابلاغ شد و امسال این رقم 11 هزار و 700 نفر است که تعداد افراد رسیده و 11 درصد افزایش یافته است، این افراد در سه دوره سوادآموزی 4000 نفر، در بحث واگذاری 4200 نفر و در حوزه تجمیع 3500 نفر خلاصه می شوند.

وی با اشاره به اینکه 16 مرکز یادگیری در استان کرمانشاه ایجاد شده و درخواست ایجاد چندین مرکز دیگر از تهران شده است، ادامه داد: به منظور تسریع در شناسایی افراد بی سواد، سامانه ملی در معاونت تشکیل شده است. آموزش ابتدایی که کلیه اطلاعات دانش آموزان باسواد در آن گنجانده شده است.

این مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر باسوادی جزو سه استان برتر کشور است، تصریح کرد: هدف از سوادآموزی تنها بحث خواندن و نوشتن نیست، بلکه آموزش یک فرد بالاتر در زندگی است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان تحت عنوان آموزش عملکردی خبر داد و اظهار داشت: در این طرح به افراد در زمینه کشاورزی آموزش داده می شود و در نتیجه شاهد تسریع در صدور پروانه ها خواهیم بود. و استفاده از برخی امکانات

کرمی گفت: 2000 معلم و مربی در استان کرمانشاه مشغول به کار هستند و کل استان را پوشش می دهند و در شناسایی و آموزش افراد تلاش زیادی می کنند.

این مسئول تصریح کرد: با تفاهم نامه های امضا شده و استفاده از حلقه های میانی مانند امام جماعت، بسیج، گروه های جهادی و غیره مردم فراتر از حجم ابلاغی تحت پوشش آموزش و پرورش قرار می گیرند و در سال های آینده بی سوادی ریشه کن می شود و در حومه شهر.

وی با بیان اینکه میانگین باسوادی در کشور 95 تا 97 درصد است، گفت: شاخص استان کرمانشاه در این حوزه 97.3 درصد است و بیشترین رشد را در استان های همجوار و کشور داشته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید