افتتاح 3 پروژه مخابراتی در استان قزوین/ 95 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند.



امیرحسین اهوازی در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به وجود 581 هزار و 64 پورت تلفن ثابت در قزوین گفت: اکنون 422 هزار و 324 مشترک فعال در استان وجود دارد.

وی افزود: 112 هزار و 336 بندر از ظرفیت 131 هزار و 504 ADSL استان به بهره برداری رسیده است.

مدیر بازرگانی مخابرات منطقه قزوین تمرکز مخابرات را بر توسعه خدمات VDSL و FTTH برشمرد و گفت: در حال حاضر 898 مشترک VDSL، 2 هزار و 29 مشترک FTTH و 3 هزار و 4 مشترک داده تجاری فعال در قزوین وجود دارد.


افزایش پهنای باند اینترنت در استان

این مسئول با اشاره به افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت به دلیل شیوع کرونا، گفت: پهنای باند استان از 8 گیگابایت به 32 گیگابایت در پایان سال 1400 افزایش یافت.

اهوازی ادامه داد: مصرف اینترنت در بخش خانگی از 85 هزار گیگابایت به 220 ترابایت رسیده است و در واقع کل مصرف ماهانه مشترکان قزوینی 6 پتابایت است.

وی گفت: هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون مشترک اعتباری و بیش از 322 هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان، ضریب نفوذ 100 درصدی را نشان می دهد.

مدیر بازرگانی مخابرات منطقه قزوین با اشاره به سهم 62 درصدی مشترکان همراه اول از بازار تلفن همراه در استان گفت: 38 درصد از مشترکان قزوین از سایر اپراتورهای تلفن همراه استفاده می کنند.


95 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند

اهوازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 95 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند، 68 درصد از مشترکان گوشی های هوشمند از شبکه 4G استفاده می کنند.

وی افزود: همچنین در بخش اینترنت همراه در استان روزانه 300 ترابایت مصرف داریم که ماهیانه 9 پتابایت است.

مدیر بازرگانی مخابرات قزوین با اشاره به اختصاص 17 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای افتتاح پروژه های مخابراتی در استان گفت: نیاز شهروندان بلوار سعادت و خرمشهر به کیفیت و سرعت اینترنت باعث افتتاح شد. این دو پروژه در اولویت هستند.

اهوازی ادامه داد: اکنون پروژه های بلوار سعادت با اعتبار 4 میلیارد ریال 1094 خانوار و پروژه های بلوار سعادت با اعتبار 8 میلیارد ریال 1213 خانوار را پوشش می دهد.

مدیر بازرگانی مخابرات استان قزوین در پایان گفت: امیدوارم در کنار انتقال فناوری زیرساخت های کسب و کار را توسعه دهیم و به سمت ایجاد شهر هوشمند حرکت کنیم.


540 روستای قزوین از اینترنت بهره مند هستند

خجت الله امینی نیز در این برنامه با اشاره به وجود 1127 روستا در قزوین اظهار داشت: اکنون 590 روستای استان به شبکه سراسری اطلاعات متصل هستند و 540 روستای بالای 20 خانوار از اینترنت بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد روستاهای قزوین تحت پوشش شبکه اینترنت هستند، افزود: در پایان سال گذشته 200 روستا که با کیفیت پایین شبکه مواجه بودند سرشماری شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: اکنون 807 روستا از پوشش شبکه تلفن همراه مناسب و 740 روستا تحت پوشش شبکه همراه اول و 669 روستا تحت پوشش ایرانسل هستند.

این مسئول بالاخره گفت: فاز اول طرح توسعه شبکه اینترنت روستایی در منطقه طارم سفلی تا 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

در پایان این برنامه مرکز جامع امور مشترکین تلفن همراه اول با بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید