درد ترافیک لاعلاج میاندوآب!

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789363

ترافیک سال هاست که نام شهر میاندوآب را با مشکل مواجه کرده و عواقب آن برای همگان ملموس است، اما هنوز دستوری که بتواند دردی از ترافیک میاندوآب دوا کند، نوشته نشده است.

با رشد جمعیت شهری و مهاجرت از روستاها به شهرها، مشکلات شهرها هر روز بیشتر می شود و یکی از معضلاتی که اکثر شهرها با آن مواجه هستند و مختص شهر یا کشوری نیست، پدیده ترافیک است.

ترافیک سال هاست که نام شهر میاندوآب را با مشکل مواجه کرده و عواقب آن برای همگان قابل لمس است، چه مردم از خودروهای شخصی استفاده کنند و چه افرادی که وسایل نقلیه عمومی را برای سفرهای بین شهری انتخاب می کنند و با وجود مشکلات فراوان، کارکنان باید بپذیرند. این است.

سال هاست که ترافیک سنگین یکی از معضلات اصلی مردم میاندوآب بوده و این معضل در فصولی چون پاییز که با بازگشایی مدارس همراه بوده دوچندان شده و تا حدی پیش رفته که تردد در آن با مشکل مواجه شده است. برخی از نقاط جهان، شهر در ساعاتی از روز. ممکن است اما هنوز دستوری که بتواند درد قاچاق را در میاندوآب دوا کند هنوز نوشته نشده است.

از سوی دیگر پاسخگو نبودن خیابان ها به این حجم از خودروها و بافت قدیمی شهر و نبود پارکینگ کافی نیز این ترافیک را افزایش داد و به مشکل دیگری برای شهروندان تبدیل شد، اما در برخی موارد خود خیابان ها و برخی دیگر. محل کار و ترافیک

به حل مشکل ترافیک باید مشارکت همه چيز جانبه وجود داشتن وجود داشت بودن

در همین راستا معاون امور عمرانی استانداری میاندوآب در جلسه شورای ترافیک شهر با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک نیاز به مصوبات شورای ترافیک است، گفت: ما نباید مقصر باشیم اجرای وظایف .

ناصر سلمان زاده با تاکید بر اینکه مصوبات کمیته فنی شورای ترافیک باید اجرایی شود، افزود: ترافیک کمک می کند.

وی با بیان اینکه اتوبوس های مجردی برای پیاده شدن و جابجایی مسافران اجازه ورود به مرکز شهر را ندارند، گفت: مصوبات ترافیکی شورای شهر نیازی به تایید شورای شهر ندارد، زیرا اکثر این مصوبات از وظایف ذاتی شهرداری است و باید الزامی باشد. تجدید نظر شود.و تصویب در صحن شورای شهر نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری میاندوآب استقبال و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در طرح های سرمایه گذاری در حوزه قاچاق را ضروری دانست و تصریح کرد: اصناف می توانند با صدور مجوز و پروانه از سازمان به حل معضل قاچاق کمک کنند. شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی

باید کار کنید کارشناسی ارشد شده است انجام دادن بگیرید

نایب رئیس شورای شهر میاندوآب با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با ترافیک تلاش کرد، گفت: توقف تردد خودروهای شخصی مشکل اصلی خیابان طالقانی جنوبی است که نارضایتی مردم و کسبه این خیابان و این خودروها را به همراه داشته است. باید سازماندهی و در نظر گرفته شود.

روبین کلانتری افزود: ساماندهی و اصلاح میدان پاسداران با نصب چراغ راهنمایی در شورای ترافیک مصوب شده اما هنوز اجرایی نشده است و اگر کار کارشناسی در این زمینه انجام می شود باید انجام شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت برخی فروشگاه های زنجیره ای در محله و همچنین وجود مدرسه و رستوران در همین خیابان که باعث ایجاد ترافیک می شود، گفت:

لزوم ارتقا دهید فرهنگ ترافیک در جامعه

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب با اشاره به معضل قاچاق و نارضایتی شهروندان میاندوآبی از این موضوع، گفت: اجرای قانون و جریمه در این زمینه راه حل اصلی نیست چرا که امسال طبق آمار جریمه خودروها، این مشکل وجود دارد. باید حل می شد .

اباصلت الماسیان با بیان اینکه اعمال جریمه بازدارنده نیست، افزود: این نشان می دهد که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و اعمال جریمه در کنار فرهنگ سازی در حل معضل قاچاق موثر است.

وی با اشاره به مشکل تردد در خیابان امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: تردد در این خیابان نیاز به تحقیق و بررسی دارد و جریمه چاره ساز نیست و باید طرح های مختلفی از جمله طرح های سریع و انفرادی با نظر مشاوران وارد شود. “سرمایه گذار برای اجرای طرح های پارکینگ.

لزوم اجرای طرح مطالعات ترافیک و استفاده کنید از جانب مواد و روش ها رمان

باید گفت که راهکارهایی مانند احداث خیابان های عریض و طویل و حتی بزرگراه ها در شهر، دولت الکترونیک، ارائه خدمات در محل توسط مدیران دولتی و محلی، ارائه حمل و نقل عمومی ارزان، سریع، راحت و در دسترس. سامانه و مهمترین همکاری مردم و فرهنگ سازی ایجاد دسته بندی ترافیکی و مطالعه و اجرای طرح جامع و کامل ترافیک میاندوآب از جمله راهکارهایی است که می تواند در رفع مشکل ترافیک میاندوآب مفید باشد.

از طرفی امیدواریم همه تصمیمات به تغییر جهت حرکت وسایل نقلیه و نصب چراغ راهنمایی و غیره محدود نشود، هرچند در سالهای اخیر در برخی موارد تاثیر مثبتی داشته است، اما امروزه این تصمیمات نیز هستند. راه حلی برای معضل ترافیک میاندوآب. بهتر نیست و بهتر است کارمندان و مسئولان وقت و هزینه بیشتری را صرف روش های جدید و موفق در کلانشهرها و حتی دنیا کنند که برای حل معضل ترافیک به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید