ایجاد صندوق بیماران لاعلاج با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان / اجرای قانون تعرفه پرستاری پس از 14 سال


ساعت: 16:55
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892092

معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه هفته دولت از ایجاد صندوق بیماران لاعلاج با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۱. درصد اعتبار مالیات بر ارزش افزوده منابع پایدار در حوزه نظام سلامت را اتفاق مهمی برشمرد و افزود: اجرای قانون تعرفه پرستاری برای اولین بار در کشور پس از 14 سال با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم نیز یکی از دستاوردهای مهم وزارت بهداشت در این دولت است..

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای تغییر وضعیت کارکنان نظام سلامت در قالب طرح سازمانی کارکنان دولت، گفت: تا مرداد 1401، وضعیت 66 هزار نفر از کارکنان نظام سلامت در قالب قانون تبدیل وضعیت داوطلبان تغییر کرد..

رحیمی همچنین تشکیل پرونده شهدای سرویس بهداشت و درمان را برای اولین بار در کشور از اقدامات مهم وزارت بهداشت دانست و یادآور شد: مدعیان سلامت در بخش های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تاکنون در این زمینه اقدام کرده اند. برای حفظ سلامت مردم بسیار تلاش کردند و در این راه راه شهدای بسیاری را به کشور تقدیم کردند.

معاون مدیریت منابع و توسعه وزارت بهداشت توجه به مناطق محروم و کم برخوردار را از سیاست های دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برشمرد و گفت: آغاز پروژه تامین 500 دستگاه آمبولانس، تکمیل و بهره برداری تعداد قابل توجهی از پروژه های بهداشتی و درمانی تا پایان سال، توزیع 43 هزار نیروی برنامه ریزی شده در سطح کشور، تعیین اولویت توزیع نیروی انسانی در آزمون های استخدامی، تامین تجهیزات و تخت های بیمارستانی و بسیاری موارد دیگر از اقدامات انجام شده است. وزارت بهداشت در راستای محرومیت زدایی و معکوس توجه به مناطق کم برخوردار و مرزی..

دیدگاهتان را بنویسید