قانون تعرفه های پرستاری در مرحله تامین منابع است


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1904030

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در جلسه امروز این کمیته از تامین منابع و اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 4 مهرماه) کمیسیون مربوطه گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز میزبان بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در این جلسه به سوالات نمایندگان مردم پاسخ داد افزود: قرار بود 24 سوال از سوی 15 نماینده این کمیته مطرح شود که 4 نماینده 6 سوال خود را پس گرفتند و یک نماینده در جلسه حاضر نشد. .


* مهلت ارسال نمایندگان به وزیر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در طرح سوال سه نماینده از پاسخ های وزیر قانع نشدند و به برخی از سوالات در این مقطع رسیدگی نشد و برخی از نمایندگان نیز برای تعیین تکلیف وزیر مهلت دادند. از سوالات مطرح شده و موضوعات

وی افزود: وی ادامه داد: رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص کمبود دارو، گفت: برنامه درور را برای رهایی از مشکل ارز محقق کرده ایم و نقدینگی وارد بازار می شود و مشکل ایجاد می شود. تصمیم گیری شود و همچنین تاکید کرد که داروهای خاص باید در نقاط خاصی توزیع شود تا به دست بیماران برسد، البته مدیرعامل بیمه سلامت نیز گفت: سهم بیمه افزایش و در برخی موارد سهم بیمار کاهش یافته است.

شیخی افزود: همچنین رحیمی معاون مدیریت منابع و توسعه وزارت بهداشت گفت که به طور جدی پیگیر اجرای دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص جذب نیروهای برنامه ریزی شده هستیم و این موضوع یک امر است. برای ما اولویت دارد

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت همچنین بر وضعیت اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که هم اکنون در مرحله تامین منابع و اجراست، تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سوالات نمایندگان مردم از وزیر بهداشت گفت: برخی سوالات نمایندگان مناطق و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، پزشکان و کادر تخصصی، ضعف مدیریت، کمبود تجهیزات و ساخت بیمارستان ها و برخی مسائل نیز ملی است و با توجه به تعیین وضعیت نیروهای برنامه ریزی، کمبود و در دسترس نبودن دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش قیمت از دارو، اجرای قانون تعرفه پرستاری، توزیع نیروی متخصص، تقویت شبکه بهداشت و درمان و وضعیت پزشکان عمومی، آزمون دستیاری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید