هدف از طرح دروار توسعه تولید دارو و جلوگیری از قاچاق معکوس است/ 119 داروی بدون نسخه تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884133

هادی احمدی گفت: قیمت دارو در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه پایین بود که این مشکل علاوه بر آسیب رساندن به تولید و صنعت، قاچاق معکوس را در پی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی احمدی عضو شورای عالی داروسازی کشور در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: قیمت دارو در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه پایین بود که این معضل جدا از آسیب رساندن به تولید و صنعت باعث شد. برای معکوس کردن قاچاق.»

احمدی تغییر الگوی مصرف دارو را از دیگر اهداف اجرای طرح دروار دانست و افزود: بیماران باید با نسخه به داروخانه مراجعه کنند و از مصرف بی رویه خودداری کنند، با توجه به افزایش قیمت دارو، مردم دارو را با دستور تهیه کنند. .

وی بیان کرد: از سوم تیرماه که طرح مذکور اجرا شد، بلافاصله تمامی قیمت های جدید از سوی سازمان غذا و داروی بیمه های پایه ابلاغ و سامانه قیمت گذاری به روز شد، 366 قلم داروی اساسی بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه 119 داروی بدون نسخه در بیمه گنجانده شده است، تصریح کرد: قیمت داروهای بدون نسخه رایگان است اما قیمت دارو برای مصرف کننده نهایی با نسخه نسبت به گذشته تغییری نکرده است. مقدار اضافی از جیب بیمار خارج نمی شود.

وی گفت: مابه التفاوت قیمت داروها را بیمه ها در اختیار داروخانه ها قرار می دهند گفت: پوشش بیمه ای دارو فقط در ازای نسخه است.

احمدی اضافه کرد: به بیماران توصیه می کنیم داروهای نسخه الکترونیکی را خریداری کنند، البته برای افراد دارای بیمه پایه دوبار نسخه قابل تکرار است، داروهای بیماران خاص تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و طرح دارو در حال حاضر برای داروهای خانگی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه در مورد داروهای خارجی تصمیمی گرفته نشده است، گفت: از مردم تقاضا دارم برای اطلاع از قیمت داروها و وضعیت داروهای کمیاب نرم افزار TTech را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید