تورم شامل کالاهایی نمی شود که مشمول ارز ترجیحی بازار نمی شوند/ طرح یارانه بدون کنترل قیمت شکست خورد.


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840255

علیرضا عباسی گفت: کالاهایی که ربطی به ارز 4200 دلاری ندارند نباید با تورم مواجه شوند و دولت باید نظارت خود را با جدیت بیشتری افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به تیتریک گفت: وزیر کشاورزی را در این خصوص به کمیسیون مربوطه مجلس دعوت کرده ایم.

عباسی افزود: اگر قیمت کالایی متاثر از ارز 4200 تومانی تغییر کند باید مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد اما کالایی که ربطی به ارز ترجیحی ندارد نباید با تورم مواجه شود و نیاز دولت باشد. تا نظارت خود را افزایش دهد.»

وی گفت: برای مقابله با گرانی باید قاطعانه از مجازات ها استفاده کرد چرا که اگر محصول ربطی به ارز 4200 تنی ندارد و غیرقابل قبول است که گرانی های دیگر با تورم همراه شود، از دولت خواسته ایم.

عباسی در پاسخ به این سوال که سقف افزایش قیمت کالاها چقدر باید باشد، توضیح داد: سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده باید وارد عمل شود تا به جای تورم و گران فروشی شاهد تغییرات واقعی قیمت کالاها در بازار باشیم.

نماینده کارادژف ها در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر نظارت جدی بر قیمت کالاها در بخش های مختلف صورت نگیرد یا کاهش یابد، طرح توزیع عادلانه یارانه ها با شکست مواجه می شود که ما نمی خواهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید