حذف ارز ترجیحی نباید منجر به تورم و تورم شود/ مخالف حذف اعتبارات 1401 هستم

وی افزود: برنامه ریزی برای کاهش کسری بودجه و مدیریت تراز مالی و همچنین افزایش سهم وام های عمرانی در بودجه عمومی از نقاط قوت این لایحه است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: مدیریت تراز بودجه به ویژه با کاهش هزینه های دولت موجب کاهش کسری بودجه و رشد اقتصادی می شود.

محمد بیعی گفت: یکی دیگر از جنبه های مثبت بودجه 1401 کاهش شکاف درآمدی و انصاف در پرداخت حقوق با افزایش تدریجی حقوق دولت است.

وی گفت: علاوه بر این، اجرای قانون حمایت از خانواده و افزایش اختیارات استان ها از دیگر نکات مثبتی است که در لایحه پیشنهادی مورد توجه دولت قرار گرفته است.

اصلاح سیاست ارز ترجیحی نباید به مردم فشار بیاورد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از جمله متغیرهایی که باید در لایحه مورد توجه جدی دولت قرار گیرد گنجاندن اعتبارات محرومیت زدایی است که متاسفانه در بودجه 1401 حذف شده است.

نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد: ضرورت مهار تورم و اجرای سیاست‌های حمایت از معیشت مردم و اقشار آسیب‌پذیر باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد تا در صورت اصلاح سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی، شوک‌های تورمی و منفی اقتصادی و پیامدهای اجتماعی به ویژه برای افراد آسیب پذیر وارد جامعه نشود.

وی افزود: اصلاح ارز ترجیحی که دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 1401 بر آن تاکید کرده است باید به گونه ای انجام شود که مردم کوچکترین فشار و سختی را در نظر بگیرند و این تغییرات باعث ایجاد شوک تورمی جدید نشود. و قیمت در جامعه و گرانی.»

محمد بیگی اذعان داشت: این تحول بزرگ باید با در نظر گرفتن جایگزین ها و سیاست های مناسب برای حمایت از معیشت مردم صورت گیرد.

اصلاح ساختار بودجه نباید انضباط مالی دولت را تضعیف کند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس، توجه ویژه به تولید و اشتغال و تسریع در تکمیل پروژه های زیربنایی ناتمام به ویژه آب، راه، مسکن و کشاورزی را در اولویت برنامه های دولت قرار داد.

رئیس فراکسیون حمایت از مردم و خانواده در مجلس تاکید کرد: منابع بودجه باید پایدار بوده و در اثر تکانه های احتمالی کمتر آسیب پذیر و شکننده باشد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه باید به گونه ای باشد که درآمدها و هزینه های دولت شفاف باشد و سازوکاری برای نظارت و نظارت بر هزینه ها و پاسخگویی همه دستگاه های بودجه ای داشته باشد تا انضباط مالی دولت تضعیف و مخدوش نشود. ‘.

محمد بیعی در پایان گفت: البته مجلس تمام تلاش خود را برای انجام اصلاحات لازم و رفع نواقص بودجه به کار خواهد گرفت تا این تغییر به نفع مردم و تغییر در اصلاح ساختار اقتصادی کشور و بهبود وضعیت مردم باشد. شرایط زندگی، از جمله مطالبات جدی ما از دولت.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید