دبیرکل مجمع ایثارگران: تغییر کابینه تغییر نمی کند/ مجلس اقلیت منتخب به فکر حضور در انتخابات نیست

دبیرکل مجمع ایثارگران: تغییر کابینه تغییر نمی کند/ مجلس اقلیت منتخب به فکر حضور در انتخابات نیست

روز جدید جواد امام گفت: به نظر من این مجلس به تنهایی نمی تواند مستقیم تصمیم بگیرد و ابتدا باید از کسانی که این نمایندگان را به مجلس فرستادند اجازه بگیرد و بعد اقدام کند.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران، احتمال توجه بیشتر مجلس به عملکرد وزرا با توجه به نزدیک شدن به فصل انتخابات و جلب نظر مردم را جدی نمی گیرد. هر چند تاکید می کنیم در صورت پذیرش هرگونه تغییر در کابینه شاهد تغییر ملموسی نخواهیم بود.

امام فرمودند: به نظر من این مجلس به تنهایی نمی تواند مستقیم تصمیم بگیرد و باید ابتدا از کسانی که این نمایندگان را به مجلس فرستادند اجازه بگیرد و بعد اقدام کند. همانطور که در جریان انتخابات دیدیم، بسیاری از افرادی که اکنون وزیر شده اند، با مخالفت نمایندگان مواجه شده اند، اما در نهایت رای اعتماد به دست آورده اند. بنابراین اگر به همین رویه ادامه دهیم و تصمیم گیرندگانی که این مجلس و دولت را به قدرت رساندند با همین نظر ادامه دهند، با تغییر کابینه اتفاق خاصی نمی افتد.

وی با انتقاد از رئیس ستاد گفت: این افراد انتخاب شدند که ابتدا باید دوره کارآموزی را می گذراندند و سپس در پست های رهبری قرار می گرفتند. الان هم اگر تغییر کنند اتفاق خاصی نمی افتد چون همان آدم ها را با همان قیافه انتخاب می کنند. تنها چیزی که دیدیم ناکارآمدی کابینه و مجلس بود که نشان داد جایگاه مجلس را نه تنها در رأس نمی بینند، بلکه در آخر هم نمی بینند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اجازه دادن به نمایندگان برای تمرکز بیشتر روی کار دولت را با نزدیک شدن به انتخابات رد کرد و گفت: اگر انتخابات آزاد و عادلانه نباشد، نگرانی چندانی برای آنها وجود ندارد. این مجلس منتخب اقلیت چندان به حضور در انتخابات فکر نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید