ورود سالانه یک میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه/ وضعیت دریاچه رو به بهبود است

ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791285

میر تاج الدینی گفت: با افتتاح تونل کانی سیب سالانه بیش از 700 میلیون متر مکعب آب به دریاچه می ریزد و این حجم آب در دراز مدت مشکل اصلی دریاچه را حل می کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج; دریاچه ارومیه اگرچه این روزها حال و روز خوشی ندارد و کمبود باران وضعیت بد آن را بدتر کرده است، اما خبرهایی از احیای آن در ماه های آینده به گوش می رسد.

به نظر می رسد انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه و از طریق تونلی که در روزهای آینده به بهره برداری می رسد بخشی از مشکل دریاچه را حل کرده و در کنار سایر اقدامات مناسب در دولت جدید، وضعیت دریاچه بر وضعیت فعلی غلبه خواهد کرد. بحران…

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار آناناج با بیان اینکه تونل معدنی سیب طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد، گفت: این تونل معدنی سیب در روزهای آینده به بهره برداری می رسد. در دریاچه و این حجم آب در دراز مدت مشکل اصلی دریاچه را حل می کند.

وی با اشاره به سایر پروژه های احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: طرح سرریز فاضلاب تبریز و ارومیه که حدود 200 تا 300 میلیون مترمکعب در سال برآورد می شود از دیگر طرح های مهم احیای دریاچه است که احتمالا تا سال آینده به بهره برداری می رسد. با این اتفاق همزمان با انتقال آب از تونل کانی سیب به دریاچه، سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب آب به دریاچه می ریزد که حجم قابل توجهی است.

گفته می شود همراه با دو پروژه بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه، اصلاح روش های کشاورزی در منطقه و سرریز شدن برخی از سدهای منتهی به دریاچه همراه با بارندگی های فصلی باعث ایجاد ثبات و تثبیت دریاچه ارومیه و تهدیدات خشکسالی و خشکسالی می شود. تخریب اکوسیستم یک منطقه مهم شمال غربی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید