سالانه 867 متر مکعب رسوب وارد تالاب انزلی می شود


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918817

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب گیلان گفت: سالانه حدود 867 هزار مترمکعب رسوب از حوزه آبخیز از طریق رودخانه ها و زهکش ها وارد تالاب می شود که بخشی از این رسوب در مناطق خاصی از تالاب ته نشین می شود و بخشی دیگر در آرامش می ریزد. برکه بندر و سپس به دریا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، عباس عاشوری در بازدید از پروژه ها و وضعیت نقاط مختلف تالاب انزلی اظهار داشت: در این برنامه پایش و پایش پروژه های انجام شده در تالاب از جمله ساخت و نصب زباله ها انجام شد. تله‌ها، دوربین‌های امنیتی از راه دور در فواصل، دستگاه‌های تسطیح و پاسگاه‌های محیط‌زیست نصب شده است، طرح‌های در دست اجرا از جمله طرح برداشت سنبل آبی و طرح‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در منطقه سیاه کاشیم و شرق تالاب در رابطه با امکان آب مدیریت در تالاب و همچنین مناطقی از تالاب با ظرفیت بالای دریافت رسوبات و امکان جمع آوری آنها.

عاشوری ادامه داد: بر اساس برخی گزارش ها در برخی سال ها تا دو میلیارد مترمکعب آب از حوضه آبریز 3 هزار و 610 کیلومتر مربعی وارد تالاب انزلی می شود، اما با توجه به کاهش سطح آب دریای خزر در دهه اخیر و موقعیت و سطح بالاتر تالاب به ویژه در قسمت های جنوبی. در فاصله یک و نیم متری دریای خزر، قسمت اعظم آب ورودی به تالاب به دریا می ریزد، بنابراین حفظ و مدیریت آب در تالاب ضروری است. حفظ اکوسیستم و سیستم اکولوژیکی تالاب به عنوان تالاب با وجود آب قابل توجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگرچه بر اساس تعریف کنوانسیون رامسر، تالاب ها می توانند دائمی یا موقت باشند و در حال حاضر، به ویژه پس از هر بارندگی، تمام سطوح تالاب ها پر از آب می شود، اما به تدریج آب تالاب وارد رودخانه ها و زهکشی می شود. تالاب و سپس تبدیل به دریا می شود.

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های گیلان گفت: برآورد می‌شود سالانه حدود 867 هزار مترمکعب رسوب از طریق رودخانه‌ها وارد تالاب شده و از حوزه آبریز خارج می‌شود که بخشی از این رسوب در مناطق خاصی از تالاب ته نشین می‌شود و مقداری دیگر از تالاب. بخشی به برکه آرامش بندر و سپس دریا می ریزد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید