تحقق 100 درصدی وام احیای دریاچه ارومیه


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919764

رئیس شورای تحقیقات ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: 100 درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه محقق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در نشست اعضای کمیته تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه با مسئولان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه معمولا مشکلات زیست محیطی تا زمانی که به آنها نرسد آشکار نمی شود، گفت: یک مرحله حاد است و توجه به این حوزه نشان از سطح پیشرفته کشورها و میزان توسعه مدیریت آنها دارد، گفت: موضوع دریاچه ارومیه نه تنها برای نمایندگان منطقه، بلکه برای همه نمایندگان مهم است و احیای دریاچه ارومیه نماد اراده ملی در حوزه محیط زیست و همچنین نماد پیشرفت در مدیریت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش های دولت و مجلس در این زمینه با جدیت در حال پیگیری است افزود: نمایندگان شورای اسلامی هیات تحقیق و تفحص ستاد احیای دریاچه ارومیه را به عنوان یکی از ابزارهای نظارتی مجلس در خصوص فعال کردند. دریاچه، که اساس این سوال در مورد دمبل مچ دست نیست.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون تحقیق و تفحص برای اطلاع از اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه فعال شده و گزارش های دقیقی از اقدامات به نمایندگان و مردم ارائه می کند، گفت: از سوی دیگر به استفاده از نظارت های پیشرفته مجلس کمک می کند. برای درک صحیح نحوه مواجهه با یک پدیده بیولوژیکی و همچنین حمایت از فرآیند احیای و بهبود شرایط دریاچه استفاده شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اینکه احیای دریاچه و سایر مشکلات زیست محیطی مستلزم هماهنگی بین مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: چنین پدیده هایی را نمی توان تنها به دولت یا دولت نسبت داد اعتقاد بر این بود که با تکمیل پروژه ها موضوع حل خواهد شد. ، حل می شود اما فرهنگی، اجتماعی، هماهنگی و… مسائلی در این ارتباط دخیل است و در واقع یک اراده ملی و مردمی برای احیای دریاچه نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه نیازمند یک نگاه کل نگر هستیم تا نیازهای موضوع به صورت جامع دیده شود، گفت: ایران رتبه شانزدهم جهان را در تولید علم دارد و کشوری با زیرساخت علمی است که به برکت پیروزی انقلاب در عرصه علم می تواند با دنیا حرف بزند، باید گفت که بر اساس این دانش درونی، فناوری به کار رفته در تونل معدنی سیب، آن را به یکی از پروژه های برجسته تبدیل کرده است.

متفکرآزاد در ادامه افتتاح تونل معدنی سیب تا بهمن ماه را نیز از جمله خبرهای خوبی دانست و گفت: طبق اعلام ستاد احیای دریاچه، 100 درصد اعتبارات دریاچه محقق شده است و این نیز جای کار دارد. خوشحالم از

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد بازسازی دریاچه ارومیه با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و وظایف محوله بر عهده جهاد کشاورزی گلایه جدی داریم، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این همه کار در حوزه انجام می شود. سازه ها در راستای احیای دریاچه ارومیه توسط کشاورزی در حال خراب کردن آن هستیم، البته این بحث مربوط به الان نیست، اما در این مدت توجه جدی به حوزه بهینه سازی و افزایش بهره وری در حوزه صورت نگرفت. از کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید