توافق سه جانبه تهران-باکو-عشق آباد به زودی اجرایی می شود

ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794283

امیر عبداللهیان با رئیس مجلس آذربایجان دیدار کرد:

وزیر امور خارجه کشورمان به ما گفت: به زودی شاهد عملیات انتقال گاز ایران به جمهوری آذربایجان در چارچوب توافقنامه سه جانبه مبادله گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار رسمی و تبادل نظر با مقامات جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، امشب (چهارشنبه) با صاحبه رئیس مجلس شورای ملی دیدار و گفتگو کرد. گافارووا در این دیدار تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله گسترش همکاری های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر عبداللهیان حضور رئیس مجلس جمهوری آذربایجان در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان را نشان از عمق روابط دوستانه دو کشور عنوان کرد و افزود.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در عشق آباد در حاشیه اجلاس سران ESO گفت: دیدار روسای جمهور در عشق آباد صفحه جدیدی در روابط دو کشور همسایه گشوده است. انتقال گاز ایران به جمهوری آذربایجان در چارچوب توافقنامه سه جانبه سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران.

امیر عبداللهیان با تاکید بر آمادگی دو کشور برای گسترش هر چه سریعتر همکاری ها از جمله در زمینه تجاری، اقتصادی و حمل و نقل، حمایت مجالس دو کشور در این زمینه را مهم و ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد اسناد تعرفه ترجیحی مصوب مجلس ملی جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل در گسترش همکاری ها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید