تاکید رئیس جمهور بر توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی تهران و عشق آباد

ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799208

در این دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان، همکاری های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی تهران و عشق آباد را در مسیر توسعه قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه در دیدار سردار بردی محمداف نماینده ویژه رئیس جمهور با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: مصمم هستیم گام های موثر و مفیدی برداریم. روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به نفع ملت های خود در نظر بگیریم.

رئیسی دیدار دوجانبه با رئیس جمهور ترکمنستان در عشق آباد و گفتگوهای تلفنی دو کشور را آغاز فصل جدیدی در توسعه روابط دو کشور دانست و گفت:

رئیسی گفت: تهران از پیشنهادات طرف مقابل برای تقویت و ارتقای همکاری ها در بخش های مختلف به ویژه انرژی، تجارت و بازرگانی بدون هیچ مانع و محدودیتی استقبال می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: ایران و ترکمنستان تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه روابط خویشاوندی نیز دارند و دو ملت پیوندهای عمیق و عمیق فرهنگی و تاریخی دارند.

سردار بردی محمداف نماینده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان نیز پس از ارائه پیام مکتوب قربانقلی بردی محمداف و تقدیر از تلاش های دولت ایران برای گسترش و تقویت روابط با ترکمنستان طی چند ماه گذشته در این نشست سخنرانی کرد. با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به ویژه گاز، حمل و نقل، اقتصاد، تجارت و مسائل فرهنگی.

ترکمنستان به دنبال بازکردن صفحه تاریخی جدیدی در روابط با جمهوری اسلامی ایران است و در سفر رئیس جمهور ترکمنستان پیشنهاداتی برای توسعه همکاری های همه جانبه به ویژه افزایش و تسهیل تجارت و ترانزیت در پایانه های مرزی ارائه شده است. او گفت. امضا کنید و در ایران اقدام کنید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید