پوتین و رئیسی درباره تقویت روابط/تاکید بر افزایش همکاری ها در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی و لجستیکی گفتگو کردند.


ساعت: 21:24
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910445

کاخ کرملین شامگاه شنبه از گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ایران برای تقویت روابط خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاخ کرملین روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز شنبه برای تقویت روابط تلفنی گفتگو کردند.

افزایش همکاری ها در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی و لجستیک و حمل و نقل از دیگر محورهای این گفتگو بود.

روسای جمهور روسیه و ایران بر تقویت ارتباطات بین نهادهای ایران و ورشو توافق کردند.

تقویت روابط ایران و روسیه موجب نگرانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا شده است. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اخیراً در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند ازبکستان با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرد. پوتین در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی خود گفت: روابط ایران و روسیه سال هاست که شکل گرفته و در همه زمینه ها در حال گسترش است.

از سوی دیگر نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه هفته گذشته به دعوت علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به تهران سفر کرد. پاتروشف روز پنجشنبه با آیت الله ابراهیم رئیسی نیز دیدار کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه چهارشنبه گذشته با علی شمخانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت: دو طرف درباره مسائل مربوط به امنیت اطلاعات و راه‌های مقابله با تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی برای مداخله در امور داخلی دو کشور گفت‌وگو کردند. “

دیدگاهتان را بنویسید