تاکید مخبر بر لزوم ایجاد مراکز تجاری مشترک بین ایران و تاتارستان به منظور تسهیل روابط اقتصادی


ساعت: 23:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898671

معاون اول رئیس جمهور احداث مراکز تجاری مشترک در ایران و تاتارستان را گامی برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی فیما دانست و افزود: ساخت این مراکز بسترهای لازم را برای گسترش همکاری های بخش خصوصی فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مخبر عصر امروز (سه شنبه) در دیدار با رستم مینی خانوف رئیس جمهور تاتارستان اظهار داشت: ایران و تاتارستان ظرفیت گسترده ای برای توسعه روابط دوجانبه دارند و می توانند سطح روابط خود را در زمینه های تجاری، صنعتی، انرژی، علمی و فرهنگی ارتقا دهند. .

معاون اول رئیس جمهور همچنین به روابط صمیمانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و روسیه اشاره کرد و تصریح کرد: تهران و مسکو برنامه های مشترکی برای توسعه همکاری ها در بخش ترانزیتی تدوین کرده اند و تاتارستان نیز می تواند در این زمینه با ایران همکاری کند.

مخبر ساخت مراکز تجاری مشترک در ایران و تاتارستان را گامی در جهت تسهیل روابط تجاری و اقتصادی فیما می داند و می افزاید: ساخت این مراکز بسترهای لازم را برای گسترش همکاری ها در بخش خصوصی فراهم می کند.

رستم مینی خانوف رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به بازدید امروز خود از مپنا و ایران خودرو گفت: علاقه مندیم از دانش و توانمندی های ایران در زمینه های مختلف استفاده کنیم و همکاری های مشترک را آغاز کنیم.

وی همچنین بر حل مشکلات بانکی و فراهم کردن بسترهای لازم برای تامین مالی پروژه های مشترک در حوزه های مختلف کشاورزی و صنایع غذایی تاکید کرد و افزود: تاتارستان علاقه مند به توانایی و ظرفیت بخش خصوصی در ایران در زمینه فرآوری است. مواد غذایی و کشاورزی، صنعت برای استفاده.

رئیس جمهور تاتارستان همچنین خواستار تبادل معلم و دانش آموز بین ایران و تاتارستان شد و از آمادگی “کازان” برای توسعه همکاری های فرهنگی و مذهبی با کشورمان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید