تاکید مخبر بر لزوم بهره وری از دارایی های وزارت راه و شهرسازی


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898089

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم بهره وری بیشتر دارایی های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به سرعت دارایی های خود را بهره وری کند و وجوه حاصل از آن را وارد صندوق ملی مسکن کند. از این منابع برای پیشبرد برنامه های دولتی استفاده شود تا در تولید مسکن استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای عالی مسکن یکی از مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در کشور را عدم استفاده از روش های نوین سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: متاسفانه در بخش سرمایه گذاری یکی از روش هایی است که در آن از روش های سنتی استفاده می شود و از روش های جدید تامین مالی آن طور که باید استفاده نمی شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید برای استفاده حداکثری از قوانین و مقررات موجود تدابیری اندیشیده شود و به جای روش های سنتی تامین مالی به روش های نوین در این حوزه روی آوریم.

وی با یادآوری اینکه ساخت و ساز مسکن همواره از طریق خود مردم و از طریق وجوه بانکی در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: دولت باید از مشارکت و ظرفیت خود مردم در برنامه ساخت مسکن حداکثر استفاده را ببرد، بنابراین روند تولید واحدهای مسکونی باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

این مخبر همچنین بر لزوم بهره وری بیشتر دارایی های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید به سرعت دارایی های خود را به بهره وری برساند و منابع مالی حاصل از آن را در صندوق ملی مسکن سرمایه گذاری کند. در جهت استفاده از این منابع برای پیشبرد برنامه.وجوه دولتی در تولید مسکن استفاده شود.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، نفت و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از ضرورت ساخت مسکن روستایی ارائه و توضیحاتی را در خصوص وضعیت مسکن روستایی ارائه کرد. طرح های وزارت خانه برای ساخت و ساز مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25000 نفر پرداخت می شود.

در این جلسه موانع تسریع ساخت مسکن روستایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه گزارش بانک مرکزی در خصوص تسهیلات پرداختی به بخش مسکن و ساختمان، تصمیمات لازم برای تسریع در روند ساخت مسکن اتخاذ شد. ساخت یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی روستایی در مدت سه سال به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید