عملکرد دارایی باید به کارایی، بهره وری، اثربخشی و کارایی منجر شود


ساعت: 15:15
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920476

اولین جلسه شورای عالی تولید دارایی های دولتی ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه شورای عالی تولید دارایی های دولتی ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر در خصوص اختیارات تولید دارایی دولت، گفت: دولت فرصت و فرصت خوبی برای تولید دارایی دارد و امیدوارم بتوانیم از این فرصت برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بهره وری از دارایی های دولت در واقع به معنای خروج از دارایی های منجمد و رهاسازی ثروت های ملی قفل شده است و باید تلاش کرد تا در این مسیر شاهد کارایی، بهره وری، اثربخشی و کارایی باشیم.

مخبر با تاکید بر اینکه دولت تلاش کرده تا بهره وری از دارایی ها را آغاز کند، تصریح کرد: علیرغم اینکه بخش زیادی از دارایی ها در اختیار دولت است، در سال های اخیر هیچ اتفاق مثبتی برای بهره وری این دارایی ها رخ نداده است. موانع ضروری است و باید مشکلات پیش روی این مهم را برشمرد و برای رفع آنها چاره اندیشی کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه بهره وری دارایی های دولت باید مراقب بود که گرفتار مشکلاتی که قبلا وجود داشته گرفتار نشویم و آیین نامه اجرایی بهره وری باید به گونه ای تدوین شود که پیش بینی شود. مبانی لازم برای دستیابی به اهداف را ترسیم و در عین حال کاملاً شفاف، مطمئن و روشن ارائه دهد.

این مخبر تاکید کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید پیش نویس آیین نامه را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد تا ظرف دو هفته آینده نظرات و دغدغه های دستگاه ها دریافت و آیین نامه بازنگری شده در جلسه بعدی برای تصویب نهایی پیشنهاد شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اقناع افکار عمومی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در تولید دارایی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا حرکتی همگانی در تولید دارایی دولت ایجاد کنیم تا موانع اجرا به سرعت برطرف شود.

در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی، کشور، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند. کل سازمان خصوصی سازی گزارشی از مسیرهای توسعه نظارتی ارائه و اهداف، چالش ها، تعهدات و اختیارات و تضمین اجرایی برنامه تولید دارایی دولت را ارائه و تشریح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید