ارزیابی اثربخشی و کارایی سد بیدواز / جمع‌آوری اطلاعات و بررسی 56 پروژه متروکه در خراسان شمالی


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815156

مهدی ظهرابی گفت: اثربخشی سد بیدواز شهرستان اسفراین از نظر عملکرد اقتصادی، کارایی و اثربخشی در بهار سال 1401 آزمایش می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ظهرابی مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: این اداره کل در بهار سال 1401 عملکرد 11 دستگاه اجرایی استان را بررسی می کند.

ظهرابی گفت: حسابرسی عملکرد سد بیدواز، قیمت یک مترمکعب آب شهری، قیمت هر مترمکعب مسکن ملی، گزارش جامع جهاد حمایت از کشاورزی و دامپروری استان و گزارش جامع. مرکز استان بررسی می شود.

وی افزود: طرح کنترل و تنظیم آب های مرزی استان، ممیزی زیست محیطی آلودگی آب های سطحی استان، توزیع اعتبارات تاج، آسیب شناسی اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور پروانه کسب، مدیریت جنگل ها در استان و ارائه شرکت مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از دیگر مواردی است که در بهار 1401 مورد بررسی قرار می گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بررسی بهره برداری از سد بیدواز شهرستان اسفراین در حوزه اقتصادی، کارایی و اثربخشی خواهد بود.

وی گفت: در این مطالعه بررسی می شود که آیا ساخت این سد ضروری بوده یا خیر.

مدیرکل محاسبات کشوری خراسان شمالی افزود: نتایج این بررسی به مجلس و وزارت نیرو ارسال خواهد شد.

وی در ادامه به ورود اداره کل پروژه های متروکه به استان اشاره کرد و اعلام کرد: امسال 56 پروژه متروکه را بررسی و اطلاعات آنها را در دستور کار جمع آوری کرده ایم تا اقدامات در این طرح ها را برای بررسی رها کنیم.

زهرابی یادآور شد: 119 میلیارد تن وام برای اجرای این 56 طرح متروکه در استان هزینه شد.

وی همچنین گفت: همچنین برای بررسی و کشف بیش از یک شغل در استان اقدام کرده ایم و تاکنون شش مورد بیش از یک شغل شناسایی شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت: مطالعات زیست محیطی و مطالعات طرح توسعه، بررسی اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان، ارائه سامانه بازار جهاد کشاورزی در حوزه مواد اولیه دام، ارائه صندوق کمک به کشاورزان استان، واحدهای صنعتی راکد در نواحی صنعتی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، نقص حوزه کوثر در بجنورد و رها شدن آن، مشکل قیر و خسارت منابع طبیعی حاصل از پروژه های دولتی در دستور کار این اداره کل قرار دارد. اداره.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید