آمار عاملی برای ارتقای بهره وری منابع و سطح کارایی هر جامعه است


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905270

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان:

حامد آرامش گفت: توسعه هر کشور تا حد زیادی به سیستم آماری موجود در آن کشور و میزان کارایی این سیستم بستگی دارد که می تواند به ارتقای بهره وری منابع و بهبود ساختار اجرایی منجر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون با تبریک 10 آبان روز ملی آمار و برنامه ریزی اظهار داشت: نامگذاری این روز به این نام نشان از اهمیت «آمار» در یک موقعیت دارد. ، که در آن باید مسیر توسعه را تغییر دهیم. بیایید برای بهبود زندگی مردم به جلو حرکت کنیم، این یک بار دیگر یادآوری برای مردم و کارمندان است.

وی افزود: رهبر انقلاب از «آمار» به عنوان مبنای همه برنامه ریزی ها یاد کردند، بنابراین هر چه اطلاعات و آمار بیشتر از کیفیت لازم برخوردار باشد، تصمیم گیری برای شناخت وضعیت موجود، ارزیابی برنامه های اجرا شده و کنترل و تغییر استراتژی سازمانی است. در سطح خرد و کلان موفق تر خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش کارگروه آمار و برنامه ریزی این اداره کل و نهادهای زیرمجموعه، آمار سالانه مربوط به حوزه کاری جزو بهترین هاست. استان های کشور در ارزیابی مرکز آمار و اطلاعات راهبرد وزارت پیگیری می شود که نشان دهنده توجه و اقدامات برنامه محور اداره کل تعاون، کار و کمک اجتماعی و دستگاه های اجرایی زیرمجموعه است.

اورامش یادآور شد: حرکت در مسیر توسعه متوازن، پایدار و عدالت محور جوامع بشری نیازمند برنامه ریزی دقیق، همه جانبه، هوشمندانه و پویا در شرایط مختلف است و از جمله الزامات اساسی و اساسی آن، وجود برنامه ریزی دقیق، به موقع و بالاست. اطلاعات و داده های آماری با کیفیت و در مرحله بعد برنامه ریزی هوشمندانه و در نهایت تصمیم گیری بر اساس این واقعیت ها صورت می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: بنابراین لازم است داده های تولید شده از نظر آماری صحیح، علمی و قابل اتکا باشد تا مبنای تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها برای تدوین راهبردهای لازم در برنامه ریزی های آتی قرار گیرد و با تولید داده های موثق، بستر تولید مناسب آمار رسمی کشور نیاز به تطبیق دارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید