132 درصد تعهدات از منابع عمومی انجام می شود / ارتقای بهره وری در خراسان جنوبی با کمک دانش بنیان


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1842954

مرتضوی گفت: در خراسان جنوبی از منابع مردمی آنچه در سال گذشته تعهد بود حدود 132 درصد اجرایی و عملیاتی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی شامل حدود 100 طرح است و برآوردها تقسیم بندی شده است. به چند دسته

وی افزود: از جمله منابع اعتباری، اعتبارات عمومی، صندوق توسعه ملی، اعتبارات اصل 56 و بخشی از اعتبارات دستگاه های اجرایی و منابع نفتی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از منابع مردمی آنچه در سال گذشته تعهد بود حدود 132 درصد اجرایی و عملیاتی بود.

مرتضوی گفت: تعهدات وزارت نفت که بالغ بر بیش از 75 میلیارد تن بوده است، 100 درصد انجام شده است.

وی گفت: دستگاه اجرایی نیز بخشی از وجوه خود را پرداخت کرده که تعهد 1400 است و بخشی دیگر که 1401 و 1402 است پرداخت می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با وجود اینکه در این سفر کمی تاخیر داشتیم، علاوه بر رعایت مصوبات سفر از تهران، امروز برای رصد در محل حاضر شدیم.

مرتضوی با بیان اینکه خوشبختانه کارهای خوبی در استان انجام شده است، افزود: در این مدت کوتاه امکان بررسی همه طرح ها و پروژه ها وجود نداشت اما گزارش های ارائه شده از سوی مدیران ارشد و روسای دستگاه های اجرایی استان حاکی از آن است. «استان به کارگاه ساختمانی تبدیل شد.

وی به حوزه پروژه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این راستا اعتبارات مناسبی از محل تسهیلات بانکی تامین شده است که برای ازدواج جوانان در سال گذشته اعتباراتی در نظر گرفته شده که پرداخت شده و این مبلغ پرداخت خواهد شد. سال.”

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه مسکن تمام تلاش همکاران ما این بود که در کنار مسکن شهری و روستایی، زمین و امکانات مناسب برای تعهدی که داشتند پیدا کنند.

مرتضوی گفت: ارزیابی من این است که در استان خراسان جنوبی دولت از تعهدات خود فراتر رفته است.

وی افزود: امروز مجدداً برخی از مواردی که نیاز به مجوز داشت تا استاندار پیگیری کند، مجدداً تصویب کردیم. من هم در خدمت استاندار هستم و انشالله به نتیجه می رسند.»

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از سفر اول رئیس جمهور سفر دوم انجام می شود، گفت: در سفر اول، همکاران ما از استان درخواست هایی داشتند. در بازدید دوم باید به درخواست های ما پاسخ دهند. “

مرتضوی ادامه داد: درخواست های ما در راستای مقتضیات سفر خواهد بود و همچنین در صورت وجود طرح ها و پروژه های دیگری در حوزه های مختلف به ویژه زیرساخت ها و اشتغال، پیگرد قانونی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیاست دولت 8 درصد رشد است، افزود: رشد 8 درصدی با دو موضوع سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دوستان ما در روستا باید از منابع استان و منابع ملی باشند و ما به عنوان دوست دوازدهم باید در حوزه سرمایه گذاری به آنها خدمت و کمک کنیم.

مرتضوی گفت: خراسان جنوبی استانی دانش بنیان است یعنی قدرت نرم افزاری مردم خراسان جنوبی بسیار بالاست و با کمک دانش بنیان باید بهره وری را ارتقا دهیم تا بتوانیم به رشد 8 درصدی دست پیدا کنیم. کاهش مشکلات اشتغال، بیکاری و اختلاف طبقاتی «ضریب جینی را کاهش و تعدیل کنیم و اگر خدا بخواهد در یک بازه زمانی معین از شرمندگی مردم در کشور و خراسان جنوبی خارج شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید