مرکز تجاری ایران در روسیه افتتاح شد/ گسترش تعاملات تجاری بین فعالان اقتصادی ایران و روسیه


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895891

رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاحیه مرکز تجاری ایران در روسیه گفت: بازار روسیه دروازه مناسبی برای عرضه محصولات ایرانی محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این مراسم گفت: با توجه به ارتقای تعاملات سازنده اخیر جمهوری اسلامی ایران و روسیه و تاکید مقامات عالی دو کشور بر تسهیل و توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین آنها و با توجه به وجود توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بازار روسیه دروازه مناسبی برای عرضه محصولات ایرانی به ویژه در زمینه‌های محصولات ساختمانی، غذایی و کشاورزی، پایین‌دستی پتروشیمی، آهن و فولاد، مواد معدنی، پوشاک، ماشین آلات صنعتی و غیره.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این مراسم گفت: امسال قصد داریم رکورد مبادلات تجاری با روسیه را بشکنیم. وجود اتاق تعاون و افتتاح مرکز تجارت کمک زیادی به توسعه روابط دو کشور می کند.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت روابط ایران و روسیه گفت: یکی از جلوه های این پیشرفت افتتاح مرکز تجاری بین دو کشور است.

جلالی افزود: در سال 2021 جهش بزرگی در روابط دو کشور داشتیم. سطح روابط تجاری ایران و روسیه به بیش از 4 میلیارد رسیده است که در روابط دو کشور بی سابقه است. امسال امیدواریم رکورد بالاتری داشته باشیم.

سیدکاظم دلهوش رئیس فراکسیون تعاون شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش این مرکز در گسترش تعاملات تجاری فعالان اقتصادی دو کشور اظهار داشت: این مرکز تسهیل کننده فعالیت تجار ایرانی و روسی خواهد بود. و سطح تعاملات اقتصادی بین دو طرف را افزایش دهد. وی گفت: بازار روسیه برای فعالان اقتصادی ایران حائز اهمیت است و فرصت هایی را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در مراسم افتتاحیه به تشریح عملکرد و فعالیت های مرکز تجارت ایران و روسیه پرداخت.

علیرضا پیمان پاک گفت: یکی از مهمترین موضوعات این مرکز تجاری مدیریت و هماهنگی رویدادهایی مانند برگزاری نمایشگاه ها و سفرهای هیئت تجاری و برقراری ارتباط بین تجار دو کشور است. ایجاد دانش و اطلاعات در مورد قوانین و مقررات همراه با برنامه های کشورها کمک بزرگی به تجار دو کشور برای آشنایی با یکدیگر است.

توسعه بیشتر همکاری های تجاری ایران و روسیه

دیمیتری زوبوف رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مصرف کنندگان روسیه در مراسم افتتاحیه مرکز تجاری اتاق همکاری ایران در روسیه با اشاره به توسعه روزافزون همکاری های تجاری بین دو کشور گفت: با تاسیس در این مرکز، تمهیدات لازم برای صنعتگران و بازرگانان ایرانی و روسی در زمینه قراردادها، تنظیم اسناد و پشتیبانی قانونی انجام شود.

وی به چشم انداز درخشان مرکز تجاری ایران در روسیه اشاره کرد و تاکید کرد: اگرچه تلاش و جدیت طرفین در ارتقای روابط دوجانبه بسیار موثر است، اما اطمینان دارم که راه اندازی این مرکز نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است مرکز تجارت ایران در روسیه امروز با حضور بهمن عبداللهی رئیس و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران، جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایران افتتاح شد. روسیه، کاظم دلخوش، رئیس فراکسیون تعاون مجلس، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صلح و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با حضور امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس و تعدادی دیگر از نمایندگان افتتاح شد. شورای اسلامی و جمعی از مقامات اقتصادی روسیه.

دیدگاهتان را بنویسید