منابع تجاری نباید برای تجاری سازی از بین برود / اعتبار در جایگزینی وثیقه در روند وام دهی بانک ها قرار می گیرد

زمان: 16:16
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774958

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از موضوعات دیدار با مدیران عامل بانک ها تغییر سیستم مزایای وثیقه به سیستم اعتبارسنجی اعتبار است ، گفت: و این رایج ترین انتقاد از مردم بود. به

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی از مدیران اجرایی بانک های دولتی و خصوصی کشور با بیان اینکه سیستم بانکی کشور طی سه سال گذشته با مشکلات و چالش های زیادی روبرو شده است ، ابراز امیدواری کرد: هماهنگی و تلاش مشترک مدیران و کارکنان بانکداری کشور. و پیچیده وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر عناصر دولت ؛ تصمیمات سازنده ، کارآمد و بلند مدت برای اقتصاد کشور اتخاذ کنید.

وزیر اقتصاد در ادامه اهداف و برنامه های نظام بانکی کشور را که در جریان رای اعتماد به مجلس مطرح کرده بود ، شفاف سازی کرد و تاکید کرد: موضوع دسترسی الکترونیکی به قراردادهای بانکی اولویت اول تمرکز مجلس شورای اسلامی است. در مورد تسهیل دسترسی افراد به قراردادهای خود با بانک ها ، باید تسریع شود.

هندوزی همچنین از اجرای صحیح مصوبات شورای پول به عنوان دومین محور انتظارات وزارت اقتصاد در حوزه نظام بانکی یاد کرد و گفت: در برخی موارد شاهد اجرای مصوبات پولی و اعتباری هستیم. شورا به طرق مختلف “، حاکمیت قانون از ما می خواهد که از اجرای قطعنامه های شورای پول پیروی کنیم.

وزیر اقتصاد راهبرد ترک بنگاه های بالغ و هدایت سرمایه به نیازهای اقتصاد ملی را سومین محور برنامه های وزارت اقتصاد در حوزه نظام بانکی عنوان کرد و گفت: ایجاد و کمک به رشد اقتصاد ملی مورد انتقاد قرار نمی گیرد و بانک ها باید وارد مناطق جدیدی شوند که باید در آن حضور داشته باشند.

شفافیت صورتهای مالی شرکتها و بنگاههای اقتصادی در سیستم بانکی شامل چهارمین محور سخنان هندوزی است. وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد در شفاف سازی صورت های مالی بانک ها و بیمه ها گفت: تامین مالی بانک ها و شرکت های دولتی بسترهای لازم را در این زمینه فراهم می کند.

هندوزی گفت: اطمینان از عدم استفاده از منابع بانکی در تجارت و سفته بازی در بازارهای مختلف از دیگر اهداف وزارت اقتصاد در زمینه سیستم بانکی است.

وزیر اقتصاد همچنین نظارت مستمر بر عملکرد سیستم بانکی و ایجاد کمیسیون دائمی به این منظور را محور ششم برنامه وزارت اقتصاد در این حوزه عنوان کرد. هفتم برنامه های خود برای ارتقاء سیستم بانکی را اعلام کرد.

خاندوزی در ادامه حمایت و تقویت تولید ملی و بازگشت ریسک پذیری به مدیران بانک ها را از دیگر موضوعاتی دانست که وزارت اقتصاد از سیستم بانکی کشور انتظار می برد.

وزیر اقتصاد همچنین ضمن تقدیر از مدیران سیستم بانکی و بخشهای آنها ، تاکید کرد که در سه سال گذشته که سالهای سختی را برای ایران توصیف کرد ، می توان از چنین جلساتی برای یافتن راه حل هایی برای وضعیت کنونی استفاده کرد. مفید.

با تاکید بر همکاری نزدیک وزارت اقتصاد با بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان متولی اصلی و تنظیم کننده شبکه بانکی و اشاره به تعهد وزیر اقتصاد برای تعیین گزینه پیشنهادی بانک مرکزی به کابینه به عنوان بخشی از مسئولیت های فعلی این وزارتخانه است. وی حاکمیت و دولت نظام بانکی و همچنین انتقال مجموعه مسائل و مشکلات نظام بانکی به دولت و حاکمیت و تلاش برای حل آن در قالب بهبود صورت حساب های دولتی را از جمله وظایف اصلی وزارت او

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه ساختمان ما در این وزارتخانه بر اساس رویارویی منصفانه و تاکید واضح بر بهبود امور است ، گفت: “قدرت شبکه بانکی کشور در ایجاد اعتبار ، هدیه ای است که دولت به آن داده است. به “

خاندوزی افزود: البته کسب و کار بانک ها از نظر اقتصادی و سودآوری باید دارای مشاغل منظم ، متوازن ، مترقی و خودکفا باشد و این امر باید با آوردن مزایای اجتماعی و توسعه اقتصاد ملی انجام شود.

وی یادآور شد: به دلیل محدود بودن مرز بین یک سیستم بانکی که کاملاً مبتنی بر مشاغل شخصی و فردی است و یک سیستم بانکی کامل با مالکیت و مدیریت دولتی ؛ این وظیفه دشواری را برای دستیابی به تعادل بین تجارت بانکی و مفهوم سود آن و همچنین عدم تجاوز از هنجارهای اقتصاد ملی به ما ارائه می دهد.

وزیر اقتصاد برخی از اشتباهات را ناشی از بی ثباتی مدیریت و فقدان چشم انداز بلندمدت برخی از مدیران دانست که باعث شد مشکلات اصلی حل شده را به تعویق بیندازند و می گوید برای مدیریت کوتاه مدت بهتر است مدیریت شود. موارد و رفع مشکلات فعلی ؛ بنابراین آنها جایی برای تصمیمات اساسی ندارند.

هندوزی در حاشیه نشست با مدیران اجرایی بانک ها گفت: در این جلسه انتظارات دولت سیزدهم نظام بانکی به روشنی به مدیران اجرایی بانک ها اعلام شد.

وی افزود: محور اول باید به افزایش تامین مالی تولید و کارآفرینی و بخشهای تولیدی نسبت به گذشته کمک می کرد ، زیرا بدون این رویداد ، رشد اقتصادی بلند مدت و پایدار حاصل نمی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: محور دوم رفع موانع انتقال اقتصاد ایران از تحریم ها و رونق تجارت است که مستلزم تحرکات ویژه ارزی است و دلایل این امر با تغییر رئیس بانک مرکزی ارائه می شود.

وی گفت: محور سوم تقویت نظارت و تطبیق بانک ها با مقررات است ، زیرا بیشتر نارضایتی مردم به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای پول و دولت است که از سوی بخش بانکی نادیده گرفته می شود. ”

خاندوزی با بیان اینکه چهارمین محور این جلسه حرکت به سمت دسترسی افراد به قراردادهای الکترونیکی است ، افزود: قراردادهای الکترونیکی باید طوری طراحی شود که مشتریان بانک ها در مورد نحوه محاسبه سود ، جریمه های معوق و استفاده از تسهیلات مطلع شوند و اگر مورد سوء استفاده قرار می گیرند “آنها می توانند از آن برای مطالبه حقوق خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: محور بعدی تغییر سیستم تسهیلات بود ، از سیستم وثیقه گرفته تا اعتبار مشتریان؛ به لطف سیستم اعتباری ، بسیاری از افراد می توانند با تکیه بر اعتبار خود به سایت دسترسی پیدا کنند ، و این یکی از رایج ترین و مکرر انتقادات مردم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موضوع شفافیت صورتهای مالی بانکها و شرکتهای زیر مجموعه بانکها و تأکید بر انتقال بانکها به بهره وری ، پاسخگویی و کارآمدی در شرکتهای تابعه بود. بانکها باید به گونه ای عمل کنند که شرکتهای تابعه نتوانند قدرت و نفوذ خود را توزیع کنند و همه باید به اقتصاد ملی و توسعه اقتصادی ایران خدمت کنند و این نگرانی طبق درخواست 13 مدیرعامل بانکها گزارش شده است – دولت سیستم بانکی.

هندوزی گفت که برای تقویت نظارت و نظارت مستمر بر اهداف شبکه بانکداری دولت سیزدهم ، دبیرخانه ای در وزارت اقتصاد ایجاد می شود.یک شبکه بانکی برای تولید ملی و دسترسی عادلانه باشید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید