ما تعاملات و روابط با روسیه را در چارچوب روابط راهبردی حفظ می کنیم

رئیس جمهور همچنین بر لزوم حمایت هر دو طرف از تقویت کریدور شمال-جنوب تاکید کرد و گفت: ایران و روسیه ظرفیت خوبی برای همکاری انرژی از جمله سوآپ دارند.

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه سازوکارهای لازم برای تقویت روابط بانکی و پولی ایران و روسیه باید به طور مرتب تقویت شود، گفت: مبادلات مالی دو کشور باید در چارچوبی مستقل باشد که نظام مبادلات مالی غرب را گسترش دهد تا هیچ کشوری نباشد. می تواند عبور کند. نفوذ کنید و سرعت خود را کاهش دهید.


رئیس جمهور: ما برای تعامل و روابط با روسیه در چارچوب روابط راهبردی تلاش می کنیم

رئیس جمهور روسیه همچنین از اینکه در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر فرصتی برای دیدار مجدد با آیت الله رئیسی فراهم شد، ابراز خرسندی کرد که این بار باید ادامه دهد.

پوتین همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تقویت همکاری های دو کشور در زمینه انرژی از جمله سوآپ استقبال کرد.

رئیس جمهور روسیه از آیت الله رئیسی خواست سلام گرم ایشان را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب برساند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه به دعوت سردار محمد بردیف رئیس جمهور ترکمنستان در راس هیاتی عالی رتبه به ترکمنستان سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه عشق آباد مورد استقبال رشید مرداف نخست وزیر ترکمنستان قرار گرفت.

آیت الله رئیسی علاوه بر شرکت در اجلاس سواحل دریای خزر و دیدار با همتای ترکمنستانی خود، با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر ساعتی پیش با هدف بررسی رژیم حقوقی دریای خزر و گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید