روابط چین با ایران در چارچوب قوانین بین المللی است


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900403

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: جامعه بین المللی از جمله چین در چارچوب قوانین بین المللی با ایران همکاری می کند. این (همکاری) منطقی و قانونی که به اشخاص ثالث آسیبی نمی رساند، شایسته احترام و حمایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، می‌گوید آمریکا باید عادت نادرست توسل به تحریم‌ها را کنار بگذارد و اقدامات سازنده‌تری در مسیر پایبندی به برجام اتخاذ کند.

نینگ که در نشست خبری منظم وزارت امور خارجه چین سخنرانی می کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز در خصوص اعمال تحریم های تسهیل تجارت علیه شرکت های نفتی و پتروشیمی ایران از سوی آمریکا، گفت: چین همیشه و قاطعانه با یکجانبه مخالفت کرده است. و تحریم های غیر موجه

تحریم های جدید آمریکا شامل شرکت های مستقر در چین نیز می شود و نینگ افزود: جامعه بین المللی از جمله چین در چارچوب قوانین بین المللی با ایران همکاری می کند. این (همکاری) منطقی و قانونی که به اشخاص ثالث آسیبی نمی رساند، شایسته احترام و حمایت است.

وی افزود: طرف آمریکایی باید عادت نادرست تحریم در هر شرایطی را کنار بگذارد و اقدامات دیگری را اتخاذ کند که برای مذاکره سازنده‌تر از از سرگیری پایبندی به توافق هسته‌ای است.

وزارت خزانه داری آمریکا (OFEC) روز پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که 10 شرکت مستقر در امارات متحده عربی، هنگ کنگ، هند، چین و پاناما را به دلیل تسهیل تجارت نفت ایران تحریم کرده است.

این تحول در حالی رخ می دهد که دفتر دارل عیسی، نماینده کنگره آمریکا امروز (9 اکتبر) تایید کرد که مقامات دولت جو بایدن در یک نشست خبری به قانونگذاران آمریکایی گفته اند که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران متوقف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید