جهاد تبیین در چارچوب قوانین امر به معروف و نهی از منکر است/ نماز جمعه از اختصاصی ترین واجبات خداوند است.


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886309

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته خود گفتند: شعب جهاد تبیین امر به معروف و نهی از منکر می کنند که فقط مختص قشر خاصی و علما نیست. من تکذیب می کنم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفتند: امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است سپس به نماز و حج و این یکی از فروع دین است و این نشان دهنده اهمیت فراوان این امر است.


جهاد تبیین در چارچوب قوانین امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین سجادی; امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه محرم گفت: عزاداری سالار شهیدان آغاز شده است و باید راه امام حسین (ع) و فرزندان این معارف شریف را بپوشیم. پیراهن عزاداری سالار شهیدان


وی افزود: ارزش ماه مبارک رمضان شب قدر است و ارزش شب قدر نزول قرآن کریم است.


حجت الاسلام سجادی تصریح کرد: در شب های ماه رمضان برای خود گریه می کنیم اما در محرم برای ولی خدا می سوزیم و برای ولی خدایی که بالاتر است اشک می ریزیم و عزای حسین(ع) کمتر از شب شات نیست.


خطیب نماز جمعه ادامه داد: امروز دشمنان در مورد محرم شبهات مختلفی ایجاد می کنند و در مسیری که حضرت آقا در جهاد فرمودند باید حرکت کنیم، حسین را مصداق جهاد بیان کنید، به شبهات پاسخ دهید، دشمنان از عزاداری شما می ترسند. .


وی با اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: شاخه های جهاد تبیین امر به معروف و نهی از منکر است که فقط مختص یک قشر و علما، تک تک مردم نیست. باید عامل امر به معروف و نهی از منکر باشد. اگر انکار کنند، در قرآن کریم دو حیوان این عمل را انجام دادند; مورچه پیش سلیمان آمد و سرش پیش سلیمان آمد.


حجت الاسلام سجادی افزود: در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی و در همه ابعاد عامل امر به معروف و نهی از منکر باشیم.


خطیب نماز جمعه تصریح کرد: برخی می گویند روسیه حیله گر است اما مقام معظم رهبری فرمودند جنگ ظالمانه و خشن است و جمهوری اسلامی ایران اصلا خوشحال نیست که مردم آسیب ببینند. این مخالف جنگ است، اما در اوکراین اگر شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل به ابتکار خود جنگ را آغاز می‌کرد.


وی ادامه داد: اگر روسیه به جنگ اوکراین نمی رفت، اوکراین به ناتو می پیوست و هدف آنها مردم روسیه و ارمنستان بود، اما هدف اصلی آنها ایران و روسیه بود. آمریکا می خواست به ایران حمله کند و کشور ما را به کشوری خطرناک تبدیل کند.»


خوجت الاسلام سجادی گفت: رهبر انقلاب رو به پوتین کردند و گفتند ما مخالف جنگ هستیم و مسلمانان بی گناه کشته می شوند، غربی های سیاسی که در داخل کشور فضاسازی می کنند و حضرت آقا به زیبایی توضیح دادند و امروز جنگ در اوکراین به نفع جامعه اسلامی تغییر خواهد کرد و این افتخار را به جمهوری اسلامی در جهان خواهد داد.


خطیب نماز جمعه خاطرنشان کرد: در این یک هفته اخیر مستأصل از رحمت خدا بودیم که گرفتاری است و هر که مردم را ناامید کند خیانتکار است. تن ها تن از شهروندان جان باخته اند و ما به خانواده های آنها تسلیت می گوییم و از مسئولان می خواهیم این حوادث و آسیب ها را اصلاح و با مشکلات مردم رسیدگی کنند.


وی گفت: به طالبان بگوییم آب را رها کنید و تنگه احد ما از آب هیرمند بهره مند شود و مسئولان ما برای حل این مشکل در منطقه ما تلاش کنند.

نماز جمعه از اختصاصی ترین واجبات خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین مختار سبکی امام جمعه موقت سراوان گفت: اگر تقوای الهی در انسان باشد بالا می رود و برکاتش به زندگی فرد سرازیر می شود.

وی افزود: تقوا به این معناست که رفتار، کردار و افکار ما بر اساس آنچه خداوند دوست دارد و دوست دارد باشد و از هر چیزی که خدا دوست ندارد و ما را نهی کرده است دوری کنیم.

وی ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور که بیانات ارزنده ای داشتند، گفت: انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب یکی از نکات حضرت آقا وظیفه ماست. بحث نماز جمعه و مشارکت ذکر شد. وظیفه خدا بود.

سبکی ادامه داد: نماز جمعه از اختصاصی ترین واجبات خداوند است و ما باید برای این فریضه ارزش قائل باشیم و به عبارتی نماز جمعه حج مستمندان است و وظیفه ما این است که روز جمعه کارمان را رها کنیم و به نماز جمعه برویم. “

امام جمعه موقت سراوان تصریح کرد: یکی از عواملی که بر اهمیت نماز جمعه می افزاید، بحث ذکر الله است که از طریق شرکت در نماز جمعه، بیانات الله و ائمه اطهار و طهارت مطرح می شود. عامل دیگر حضور و تجمع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین و از آنجا به عربستان و جده و تبلیغات گسترده اسرائیلی ها که تصمیم به ایجاد ناتوی نظامی علیه ایران گرفتند با خروج بایدن و شکست وی و از سوی دیگر. با حضور رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در ایران و سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری که بین ایران و روسیه صورت گرفت، تمام نقشه های آمریکا و متحدانش از بین رفت.

حجت الاسلام والمسلمین مختار سبکی با اشاره به آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در کنار نماز و حج اشاره شده و یکی از فروع دین است. و این نشان دهنده اهمیت زیاد این موضوع است.

وی در پایان افزود: وظیفه ماست که در کنار ولی امر به معروف و نهی از منکر باشیم و در مقابل دشمنان اسلام که سعی در کوچک شمردن امر به معروف و نهی از منکر دارند بایستیم.




انتقال خون روحیه فداکاری را در مردم زنده نگه می دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی افضلی تبار امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر گفت: توصیه مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور بسیار زیبا و روشنگر بود و ایشان اشاره کردند. نافرمانی امام جمعه از مردم یکی از الزامات است.

وی افزود: از تمامی کارکنان ستاد نماز جمعه ایرانشهر که طبق توصیه های مدیریت گام بر می دارند تقدیر و تشکر می کنم.

امام جمعه موقت ایرانشهر تصریح کرد: 18 مرداد مصادف با روز اهدای خون است که با توجه به توصیه پزشکان اهدای خون سه تا چهار بار در سال خوب است.

وی افزود: نجات جان برخی افراد به خون شما بستگی دارد و این ماده ماده کمیابی است که فقط در بدن انسان یافت می شود و دانشمندان هنوز نتوانسته اند جایگزینی برای خون پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در واقع اهدای خون جان بسیاری را نجات می دهد و امری مهم و کار خیر آسانی است.

این واعظ روز جمعه گفت: 20 مرداد مصادف با شهادت شیخ فضل الله نوری بود که در جریان انقلاب مشروطه به شهادت رسید.

وی افزود: موضوع بعدی این است که انگلیسی ها می خواستند در انقلاب انحراف ایجاد کنند که با درایت رهبر انقلاب اسلامی این انحراف شکست خورد.

حجت الاسلام افضلی تبار گفت: امشب شب اول محرم و آغاز سال 1404 قمری و مصادف با آغاز حزن اهل بیت (علیهم السلام) و دوستدارانشان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید