انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ شد.


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887265

حجت الاسلام خزاعی گفت: حفظ انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: ماهیت قیام امام حسین (ع) شور، شعور، بینش بیرونی و بصیرت است.

و افزود: این قیام که در همه زمان ها بوده باید تبیین، تعریف و تصدیق می شد.

امام جمعه اسدیه می فرماید: در همه حال آنچه در امر به معروف و نهی از منکر انجام شده و می شود در اختیار علما و عبادات است.

حجت الاسلام خزاعی گفت: انقلاب اسلامی بر اساس قیام عاشورا در سال 57 انجام شد و این بیش از 40 سال رونق بیشتری داشت و قیام عاشورا تبیین شد که نتیجه این توضیحات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گنجینه ای بود که با جهاد تبیین در راه امام حسین(ع) به دست ما رسید، اظهار داشت: حفظ این گنجینه نیازمند توضیح بیشتر است زیرا حفظ انقلاب اسلامی مهمتر از آن است. خلقت .

امام جمعه اسدیه گفت: امروز حفظ انقلاب اسلامی نیاز به توضیح بیشتری دارد. شناخت قیام امام حسین (ع) نیازمند توضیحات بیشتر و حفظ قیام امام حسین (ع) و بصیرت افزایی در جامعه ای است که دشمن شب و روز آتش شبهات و تبلیغ دروغ را بر ذهن و ذهن مردم فرو می نشاند. جوانان ما در این شرایط نیاز به جهاد دارند. باید توضیحات بیشتری نسبت به گذشته ارائه شود و این بینش باید ادامه یابد.


حفظ انقلاب اسلامی و مکتب حسینی با تبیین وجوب امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: این اقدام امکان پذیر نیست مگر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبیین کنیم، هرچند تبیین کم و بیش صورت گرفته، اما اقدامات عملی به صورت عینی انجام نشده است.

وی افزود: این همه آیات، روایات، سخنان، تصمیمات، پیشنهادات و انتقادات در بحث امر به معروف و نهی از منکر را داریم و بارها در بیانات مقام معظم رهبری، علما و علما بیان شده است. مقامات، اما دولتمردان باید عمل کنند.

امام جمعه اسدیه ادامه داد: در این راستا باید نیرویی با لباس ویژه، آموزش های ویژه و حمایت ویژه برای تشکیل و ادامه این کار داشته باشیم.

حجت الاسلام خزاعی گفت: اینطور نیست که هر جایی بخواهد تذکری به شخصی بدهد و پشتوانه ای در آنجا نباشد و گاهی موجب جراحت و صدمه به فردی می شود که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارد. ، که در این صورت واجب است امر به معروف و نهی از منکر نیز زیر سؤال می رود.


دولت باید از موضع اقتدار وارد بحث امر به معروف و نهی از منکر شود

وی تصریح کرد: به نظر من در بحث خوب و بد، دولت باید از موضع قدرت وارد شود و نیروها را در این حوزه تربیت و مستقر کند وگرنه با این ضعف ها جلو رفتن قطعا این موضوع هر کجا که بخواهد اتفاق می افتد. . زیان امر به معروف و نهی از منکر پایان می یابد.

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: نوآوری در هر کاری در این زمان و در هر زمان دیگری یک ضرورت ضروری و همیشگی است زیرا اسلام دینی جاودانه است و جاودانه خواهد بود، بنابراین باید هر روز دین را با روش های جدید در امور مختلف برای مردم تبیین کنیم. روز . .

حجت الاسلام خزاعی گفت: برای انجام یک نوآوری باید در این زمینه هیئت فکری داشته باشیم تا نوآوری ها را پیدا کرده و به گروه های مختلف اعلام کنیم تا اجرایی شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با همان روش‌های قدیمی وارد این کمپین شویم، نتیجه نمی‌دهد و این بدان معنا نیست که باید امر به معروف را تعطیل کنیم و منکر را ممنوع کنیم، بلکه باید وارد این کمپین شویم. روش های جدید در هر زمان.”


لزوم قیام علیه شیعیان لندن

امام جمعه اسدیه می فرماید: در آن زمان که دشمن آمد و بین شیعیان اختلاف ایجاد کرد و سیاست تفرقه بینداز و غلبه کرد و گروهی از شیعیان را در لندن راه دادند، حسینیه را ساختند و در آنجا عزاداری بر ضد عقل انجام دادند. انتشار این فیلم و تصاویر در اینترنت و فضای مجازی، در نهایت خواه ناخواه طرفدارانی پیدا کرد.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: بنابراین در مقابل این اقدام دشمن، لازم است رسانه ها، شبکه های مجازی و جوانان حزب اللهی ما در این راستا گام بردارند و در فضای مجازی و واقعی که امکان پذیر است، علیه این شیعه لندنی قیام کنند. برای آنها. قیام به معنای استفاده از شمشیر نیست، بلکه قیام با قلم و زبان و تحقیق و قلم و تبلیغ و قیام عمومی است.

وی تصریح کرد: اگر جوانان ما بین اسلام ناب محمدی شیعه و اسلام شیعه لندن تمایز قائل نشوند قطعاً دچار مشکل می شویم و زمانی می رسد که داعش از شیعه محو می شود. ما بین شیعه ناب محمدی و شیعه لندنی فرقی نداریم، داعش در بین شیعیان پیدا می شود، یعنی خود شیعه می آید تا شیعه را بکشد، اما در زمان امام حسین (ع) هم همین اتفاق افتاد.

امام جمعه اسدیه می فرماید: مردمی که روزی با پیامبر (ص) و امام علی (علیه السلام) بودند نتوانستند در برابر این شبهات و مشکلات دوام بیاورند و متأسفانه نزد یزید و معاویه رفتند و سر امام حسین (علیه السلام) را جدا کردند. ) و شیعیان آنجا بودند ما فکر می کنیم در آن زمان اهل لندن بودند.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه این دو خط; شیعه ناب محمدی و شیعه لندنی به موازات هم حرکت می کنند، افزود: بنابراین برای کسب این پیروزی باید فعالتر باشیم.

وی به وحدت بین ادیان اشاره کرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست بلکه اهل سنت نیز هست و اهل سنت نیز محبت امام حسین (ع) را در دل دارند و به زیارت امام حسین (ع) افتخار می کنند. (ع) .


محور امام حسین (ع) و محرم و الگوی وحدت

امام جمعه اسدیه بیان می کند: اهل سنت شهر مادیم برای ایام محرم هدایایی دارند، دیگ جلال می گذارند و برای ایثار و ثواب اجتماع می کنند. قرآن می خوانند و به امام حسین (ع) هدیه می کنند. بنابراین امام حسین (ع) و محرم محور و الگوی وحدت است زیرا اهل سنت و شیعه امام حسین (ع) را دوست دارند.

حجت الاسلام خزاعی گفت: شیعه و سنی باید همچنان برنامه های خود را با هم متحد کنند و خدای ناکرده در هیئت ها و سخنرانی ها چیزی گفته شود که باعث جدایی دو مذهب و از بین رفتن وحدت شود.

وی تاکید کرد: عزاداری که به دنبال از بین بردن وحدت، ایجاد تشتت و خونریزی باشد کمکی نمی کند و آن نوع عزاداری، عزاداری لندن خواهد بود.

امام جمعه اسدیه افزود: ما عزادار اسلام ناب محمدی هستیم که مقام معظم رهبری می فرمایند در واقع ایران، عراق، سوریه، لبنان، شیعه و سنی هیچ تفاوتی با هم ندارند و همه با هم برادرند، اما امروز از فلسطین و مظلومان حمایت می کنیم و داریم. این سوال را نپرسید که شیعه هستیم یا سنی، پس این یک راهبرد مهم برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی است که در حال انقلاب هستند که همه با هم این راه را طی کنیم و اختلاف ایجاد نکنیم.


قیام امام حسین باید حق می گرفت

حجت الاسلام خزاعی درباره حفظ مکتب حسینی برای رسیدن به ایران قدرتمند گفت: قیام امام حسین باید حق را می گرفت و ایران اسلامی نیز به دنبال گرفتن حق خود بود. انرژی هسته ای، تقویت، استقلال، لغو تحریم ها و موارد دیگر حق مسلم ایران و همه کشورهای وابسته به سازمان بین المللی است.

وی افزود: اگر راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم و شکست نخوریم، قطعاً قدرت هسته‌ای، استقلال کشور و ایران قدرتمند به دست می‌آید، اما اگر بخواهیم دنبال آسایش و عناصر ضعیف باشیم و به دنبال آن نباشیم. قطعاً قیام حق ماست

امام جمعه اسدیه خاطرنشان کرد: خیلی ها بودند که به غرب تکیه کردند و آن قیام را که باید داشتند نداشتند. آنها با تفنگ و شمشیر شورش نداشتند، اما همان قیام لفظی را نداشتند و همیشه از زبان خودشان و زبان دیپلماسی ایرانی برای رساندن اخبار ضعیف کشور استفاده می کردند و دشمن هم از آن سوء استفاده می کرد. .

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: در حالی که قیام امام حسین (ع) پر قدرت بود و فرمود: «نیامدم تا دنبال معامله و مادیات و حکومت باشم، بلکه آمده ام سنت پیامبر را ادا کنم. (S) در جامعه.”

وی تصریح کرد: ایران نیز به دنبال اصلاح، سنت پیامبر و اصلاح جامعه است و این موضوع نه تنها در ایران، بلکه در هر جایی که ایران اسلامی بتواند پا به پا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد شکست نخواهد خورد و این یک درس است. که توسط امام حسین (ع) گرفته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید