منافع راهبردی ایران و روسیه در زمینه های مختلف / راه حل خنثی سازی تحریم ها استفاده از ظرفیت داخلی و روابط با کشورهای همسایه است.

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802255

آیت الله سیدمحمد سعیدی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در حوزه های مختلف دارای منافع استراتژیک هستند، گفت: راه حل مقابله با تحریم ها استفاده از ظرفیت داخلی و روابط با کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خبر تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی در نماز جمعه این هفته مصلی قم با استناد به آیه ای از قرآن گفت: قیمت اینها سبیل های خدا هستند و اگر در این زمینه شانه خالی کنند عذاب دنیوی به آنها می رسد.

وی ادامه داد: یکی از راه های نجات در روز قیامت مهر است خوبی فاطمه پیشتاز است و تنها راه به دست آوردن این مهر، هماهنگی و هماهنگی با اهل بیت (ع) است و این هماهنگی با تقوای الهی امکان پذیر است.

تنها راه نجات بشریت مکتب فاطمیون است
امام جمعه کوم بابیان اینکه تنها راه نجات مردم مکتب فاطمیون است، افزود:ص) فرمود نور دخترم فاطمه از نور خداست و دخترم فاطمه بالاتر از زمین و آسمان است.

ایران و روسیه در زمینه های مختلف دارای منافع استراتژیک هستند
وی در خصوص سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: ایران و روسیه منافع راهبردی مشترکی در حوزه های مختلف دارند و این توسعه که مورد تاکید روسای جمهور دو کشور است به دلایلی بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توسعه روابط سه گروه کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده اند.

وی افزود: روسیه علاوه بر همسایه بودن با ایران، با داشتن 25 میلیون مسلمان علاقه مند به ایران، از توان اسلامی خوبی برای برقراری روابط برخوردار است، علاوه بر این، روسیه در بسیاری از مواضع با جمهوری اسلامی ایران همسو است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)ج)دلیل دوم توسعه روابط تهران و مسکو، خنثی سازی تحریم های سرکوبگرانه است.

وی افزود: دو راه برای خنثی سازی تحریم ها وجود دارد که یکی استفاده از ظرفیت داخلی از منظر داخلی است و راه دوم استفاده متناسب، عاقلانه و معقول از ظرفیت کشورهای دیگر است. که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

روابط ما با روسیه تا حد زیادی می تواند تحریم ها را خنثی کند
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه روابط ما با روسیه تا حد زیادی می تواند تحریم ها را خنثی کند، گفت: ما با روسیه منافع و تهدیدات مشترکی داریم که دریای خزر، عراق، قفقاز، سوریه، منطقه از موضوعات مشترک و تحریم ها جزو تهدیدات مشترک هستند. . . “

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان قم گفت: روسیه برای تامین منافع خود در منطقه خلیج فارس به قدرت ایران نیاز دارد، روسیه نیز عضو دائم شورای امنیت است و نقش کلیدی در معاهدات منطقه ای دارد و کشوری صنعتی است. یک عضو کلیدی است.

وی بابیان اینکه منابع داخلی روسیه به گونه ای است که می تواند بسیاری از نیازهای ما را تامین کند، گفت: وجود منافع مشترک انرژی و نظامی بین ما و روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که دلیل دیگری برای توسعه روابط است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: اولین نماز رئیس جمهور در کاخ کرملین پس از قطع گفتگو با رئیس جمهور روسیه نشان داد که گفتگو با خدا مقدم بر هرگونه مذاکره به موقع است. ضمن اینکه این دعا نشان داد که وزرای ما التزام عملی به اسلام دارند به هر حال نماز ستون دین محسوب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور با این دعا به وجود امام رضا (ع) اقتدا کرد; هنگامی که امام هشتم (ع) با عمران صبا یکی از علمای بزرگ غیرمسلمان، مذاکره کردند، صحبت نکردند و شروع به دعا کردند.

دعای رئیس جمهور در کرملین نشان می دهد که ما نه به شرق وابسته ایم و نه به غرب
وی با اشاره به اینکه دعای آقای رئیسی نشان می دهد که ایشان به عهد و پیمان خود با خدا وفادار هستند و این مرد در صورت تعهد به تعهد خود وفادار است، گفت: این حرکت نشان می دهد که ما وابسته به شرق نیستیم وابسته به غرب و وابسته و وابسته به ما خدا و احکام الهی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید