گسترش روابط با کشورهای همسایه منافع اقتصادی و سیاسی زیادی برای ایران به همراه دارد


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878969

صدرالحسینی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت بر گسترش و تعمیق روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و غیرمسلمان تاکید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس غرب آسیا در گفتگو با یزدرسا با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به ویژه با کشورهای همسایه گفت: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم این است که روابط با همسایگان خود را تعمیق و گسترش دهد.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت بر گسترش و تعمیق روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و غیرمسلمان تاکید شده و سیاست خارجی دولت فعلی نیز در همین راستا است.

این کارشناس بین الملل گفت: سفر مسئولان ما به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین سفر مسئولان کشورهای همسایه به ایران که اخیرا به اوج خود رسیده است، منافع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در پی خواهد داشت.

صدر الحسینی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت جدید اعتمادسازی به کشورهای همسایه و منطقه و تاکید بر امنیت منطقه است که محور اصلی آن دور شدن از رژیم صهیونیستی و همجواری با نظام اسلامی است. جمهوری.”

وی تاکید کرد: می توانیم با ارتباط و گفتگوی بیشتر با مسئولان کشورهای همسایه به منافع مشترک در حوزه های مختلف اقتصادی، بانکی، تجاری و گمرکی دست یابیم که در این صورت هم کشور ما و هم همسایگانمان از نظر اقتصادی منتفع خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید