کشورهای مستقل می توانند با تامین نیازهای یکدیگر تحریم ها را خنثی کنند/ با کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه هستند روابط راهبردی داریم.


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807082

آیت الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا:

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط تهران و هاوانا گفت: کشورهای مستقل می توانند با ارتقای سطح روابط و جلب رضایت یکدیگر، تهدیدات و تحریم های سلطه گران جهانی را خنثی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه پس از دریافت استوارنامه آلبرتو گونزالس کاساس سفیر جدید جمهوری کوبا با اشاره به اینکه امپریالیسم ستیزی و ظلم ستیزی دو ملت ایران و کوبا را به یکدیگر نزدیک کرده است، گفت: در همه زمینه ها تشویق کنید. از جمله بخش های اقتصادی، تجاری و فرهنگی، به نفع هر دو ملت.

رئیس جمهور گفت که “تحریم” و “تهدید” به ابزار جدید دیکتاتورها علیه کشورهای مستقل تبدیل شده است.

دکتر رئیسی با اشاره به مبانی انقلاب ها و نهضت های آزادی خواهانه در نقاط مختلف جهان گفت: ما از امام خمینی (ره) یاد گرفتیم که از مقاومت ملت ها در برابر بی عدالتی و ظلم حمایت کنیم و روابط را با ملت هایی که با سلطه مبارزه می کنند بهبود بخشیم. سیاست های نهایی جمهوری اسلامی ایران

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه روابط ایران و کوبا استراتژیک است، گفت: ایران با همه کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه‌جویان هستند، روابط راهبردی دارد.

آلبرتو گونزالس کاساس سفیر جدید جمهوری کوبا پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه تهران و هاوانا روابط سیاسی قوی و برادرانه ای دارند، گفت: کوبا می خواهد سطح روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را برای افزایش روابط سیاسی تنظیم کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید