اهمیت روابط اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین / صادرات مجدد فرآورده های نفتی، اقدامی برای خنثی کردن تحریم


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896270

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین، این کشورها را حیاط خلوت آمریکا و محل مناسبی برای صادرات مجدد فرآورده های نفتی، خنثی سازی تحریم ها از طریق پیمان های پولی دوجانبه و رفع تحریم ها دانست. نفت برای تامین مواد اولیه

حجت الاسلام حسین میرزایی عضو کمیته اصل 90 شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در معنای طرفین آمریکای لاتین و صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی و گسترش ظرفیت نفت با توسعه پالایشگاه های فراسرزمینی در این کشورها اظهار داشت: کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، برای ما اهمیت استراتژیک دارد.


روابط اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین، ابزاری برای دور زدن تحریم

وی ادامه داد: این منطقه در حیاط خلوت آمریکا است و همانطور که آمریکا کشورهای منطقه را تشویق می کند که ما را تحت فشار قرار دهند، ما نیز باید در مقابل از چنین ابزارهایی استفاده کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این حوزه از نظر امنیتی سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ونزوئلا و سایر کشورهای تحریم شده توسط آمریکا یک ظرفیت بین المللی برای غلبه بر تحریم های آمریکا هستند و ما می توانیم از این فرصت برای حل مسائل پیش آمده استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:
ما در حال گسترش روابط با آمریکای لاتین در همه زمینه ها هستیم


صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی به کشورهای آمریکای لاتین

میرزایی گفت: یکی از مصادیق خنثی شدن تحریم ها صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی به کشورهای آمریکای لاتین است. صادرات خدمات فنی مهندسی و تبدیل نفت ایران به محصولات غیرتحریمی از طریق پالایشگاه های فراساحلی گام مهمی در خنثی سازی تحریم ها است.

میرزایی اضافه کرد: از دیگر مصادیق دوری جستن از تحریم ها می توان به صادرات بنزین و فرآورده های نفتی به این کشورها، دوری از تحریم های پولی و بانکی از طریق پیمان های پولی دوجانبه، مبادله نفت و فناوری، تجارت طلا و ارزهای رمزپایه اشاره کرد و سرور آن دلار است. .


تامین موسسات دامداری از ونزوئلا با قراردادهای پولی دوجانبه، تسویه فناوری

عضو کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: ونزوئلا توانایی تولید و نگهداری حجم عظیمی از دام را دارد که یکی از بزرگترین بحران های کشور ما به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی، کمبود مواد اولیه دامی است. بنابراین توسعه روابط ما با کشورها آمریکای لاتین از جمله برای ونزوئلا این مفید است و دستگاه سیاست خارجی و دولت باید این موارد را پیگیری کنند.

حجت الاسلام حسین میرزایی با اشاره به برنامه و تلاش مجلس در حوزه دیپلماسی پارلمانی گفت: دیپلماسی پارلمانی سالهاست در مجلس است. اما درایت مجلس تقویت شده است. تاکنون هیئت های مختلفی از مجلس در کشورها آمریکای لاتین و به ونزوئلا سفر کرد و مذاکرات موفقی در زمینه انرژی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید