اراده ایران تقویت روابط خود با کشورهای آمریکای لاتین است


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888418

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه برزیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کلمبیا به این کشور سفر کرده است، در هتل محل اقامت خود با کارلوس فرانو فرانکا وزیر امور خارجه برزیل دیدار و تاکید کرد که وجود دارد. هیچ محدودیتی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و برزیل وجود ندارد، گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه برزیل است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به لزوم توسعه همه جانبه روابط تهران و برزیل گفت: دو کشور ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط در بخش های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی دارند که می تواند با توجه به شرایط موجود فعال شود. منافع هر دو نفر

معاون رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های مشترک و فرصت های گسترده همکاری ایران و برزیل به ویژه در بخش های اقتصادی و تجاری، گفت: فعال شدن همه فرصت های مشترک برای همکاری به نفع منافع دو کشور و کشورهای منطقه است. .

حسینی بر شناسایی و فعال سازی تمامی زمینه های همکاری اقتصادی دو کشور تاکید کرد و بر لزوم اجرا و عملیاتی شدن تفاهم نامه های موجود بین دو کشور تاکید کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: تهران و برزیل به دلیل اشتراک دیدگاه‌های سیاسی می‌توانند همکاری و هماهنگی سازنده‌ای در عرصه بین‌المللی به نفع صلح و امنیت پایدار در مناطق مختلف جهان داشته باشند.

«کارلس آلبرتو فرانکو فرانس» وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار روابط تاریخی و سازنده دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: مصمم هستیم سطح روابط و روابط خود را در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی توسعه دهیم. جمهوری ایران.”

شرکت در مراسم تحلیف “گوستاوو پترو” رئیس جمهور جدید کلمبیا و ابلاغ سلام گرم و صمیمانه آیت الله رئیسی و تاکید بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور، دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه این کشور و تعدادی دیدار و مذاکره مقامات ارشد کلمبیا با برخی از سران و مقامات عالی رتبه شرکت کننده در مراسم تحلیف و دیدار با ایرانیان مقیم کلمبیا و شرکت در مراسم شب عاشورا مرکز اسلامی از برنامه های حسینی در سفر به کلمبیا است.



دیدگاهتان را بنویسید