ایران، روسیه و چین در حال برگزاری رزمایش در آمریکای لاتین هستند


ساعت: 18:31
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881479

ایران، روسیه و چین قصد دارند در آمریکای لاتین و دریای کارائیب مانورهای نظامی برگزار کنند تا قدرت نظامی خود را به آمریکا نشان دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری از برگزاری رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین بعدازظهر چهارشنبه به وقت تهران خبر دادند.

به گزارش وب سایت «واشنگتن فری بیکن»، ایران، روسیه و چین قصد دارند رزمایشی سه جانبه در آمریکای لاتین با نام «تک تیرانداز مرزی» به عنوان نمایش قدرت به آمریکا برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، ونزوئلا میزبان این رزمایش است که قرار است در اوایل مرداد ماه برگزار شود و نظامیان ایران، روسیه و چین برای انجام این رزمایش قصد دارند به آمریکای لاتین و دریای کارائیب بروند.

به گفته این منبع خبری، این رزمایش یکی از بارزترین نشانه های تشکیل ائتلاف آمریکای لاتین علیه آمریکا تاکنون است.

جوزف هومر، تحلیلگر امنیت ملی به واشنگتن فری بیکن گفت که روسیه و متحدانش ایران و چین با شرکت در این رزمایش در ونزوئلا در آستانه یک نمایش قدرت بزرگ هستند. با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب، ما در آمریکای لاتین در معرض خطر هستیم.

به تازگی سومین رزمایش مشترک به میزبانی ایران و با حضور نیروی دریایی چین و روسیه تحت عنوان کمربند امنیتی دریایی 2022 در منطقه شمالی اقیانوس هند برگزار شد.

در بخشی از این رزمایش، تمرینات تاکتیکی مختلفی از جمله نجات یک کشتی در حال سوختن، آزادسازی کشتی ربوده شده، شلیک به اهداف مشخص، شلیک شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی انجام شد.

در آن زمان رسانه های آمریکایی رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین موسوم به « رزمایش مشترک کمربند امنیتی دریایی 2022» را پیامی قوی به آمریکا می دانستند.

واشنگتن تایمز نوشت که این رزمایش مشترک دریایی بلندپروازانه ترین رزمایش با حضور ناوهای جنگی چین، روسیه و ایران است و اولین رزمایش پس از دعوت رسمی ایران برای پیوستن به پیمان امنیتی سازمان همکاری شانگهای (SCO) در ماه سپتامبر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید