واکنش واشنگتن به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، در واکنش به سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به آمریکای لاتین، گفت: ما به کشورهای منطقه نمی گوییم با چه کسی ارتباط برقرار کنند.

او گفت که ما به کشورهای آمریکای لاتین یا هیچ کشور دیگری نمی گوییم که با چه کسی معاشرت کنند یا به چه کسی اجازه بازدید بدهند. ما فقط بر منافع ملی منطقه ای خود متمرکز هستیم.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دیروز – دوشنبه – در کاخ ریاست جمهوری این کشور به طور رسمی از سید ابراهیم رئیسی که در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ونزوئلا سفر کرده بود، استقبال کرد.

در این مراسم جمعی از اقشار مختلف کاراکاس نیز حضور داشتند و در بدو ورود رئیس جمهور اسلامی ایران به کاخ ریاست جمهوری با پرچم های ایران و ونزوئلا از سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه وی استقبال کردند. در دستان آنها

در این مراسم پس از پخش سرود ملی دو کشور و گرفتن عکس یادگاری، روسای جمهور ایران و ونزوئلا اعضای هیئت های عالی رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند. در جریان اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، جمعی از کودکان و نوجوانان ونزوئلایی سرود کشورمان را به زبان فارسی خواندند.

دیدگاهتان را بنویسید