مقام معظم رهبری: کشورهای تحت تحریم آمریکا باید برای از بین بردن این تاکتیک با یکدیگر همکاری کنند

وی با اشاره به اشتراکات فراوان ایران و بلاروس یکی از آن مشترکات را تحریم های خشونت آمیز آمریکا و برخی کشورهای غربی برشمرد و افزود: کشورهایی که از سوی آمریکا تحریم شده اند باید با هم همکاری کنند و یک گروه مشترک تشکیل دهند. برای حذف تاکتیک تحریم و ما معتقدیم که می توان آن را انجام داد.

رهبر انقلاب با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب و اعمال شدیدترین تحریم‌ها در دوازده سال اخیر خاطرنشان کردند: تحریم‌های سنگین ایران را به توانایی‌ها و نقاط قوت داخلی خود آگاه کرد و در این بین تحریم ها زمینه پیشرفت های بسیاری را برای ایران فراهم کرد. و کشور ما توانسته است در زمینه های مختلف از جمله “علم و فناوری”، “پزشکی و بیولوژیکی”، “هوا فضا”، “هسته ای” و “نانو” به پیشرفت های باورنکردنی دست یابد.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: اگر کشورهایی که از سوی آمریکا تحریم شده اند از ظرفیت یکدیگر نهایت استفاده را ببرند، منافع همه کشورها بسیار زیاد خواهد بود.

وی با یادآوری زمینه‌های همکاری ایران و بلاروس از جمله در «علم و فناوری»، «تجارت» و «فعالیت‌های سیاسی در مجامع بین‌المللی» به موضوع خط گذرگاه شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: ایجاد شمال. -خط تقاطع جنوبی از مزیت است. این دو کشور هستند و همچنین روسیه و منطقه و هر دو کشور باید برای راه اندازی آن تلاش کنند.

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: در جلسات نباید توافق و حرف زده شود، بلکه باید با پیگیری ویژه و زمان بندی دقیق اجرا شود.

مقام معظم رهبری نیز با احساس نیاز دنیای امروز به معنویت فرمودند: معنویت می تواند عامل محرکه ملت ها باشد.

در این دیدار که رئیس جمهوری بلاروس نیز حضور داشت، لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب گفت: به ایران آمدم تا اطمینان دهم که مصمم هستیم. برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو طرف و با همکاری و اراده رئیس جمهور ایران، همه توافقات را با پیگیری ویژه و زمان بندی دقیق انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم به تجربیات و پیشرفت های باورنکردنی دست یافته است و معتقدیم در صورت استفاده صحیح از شرایط تحریم، این می تواند فرصتی برای پیشبرد دستاوردهای ایران باشد.

لوکاشنکو همچنین در پایان سخنان خود گفت که شرایط سخت بین المللی کنونی دوستان واقعی و غیر واقعی را برای ما تعریف کرده است و مصمم به همکاری با شرکای واقعی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید