رهبر انقلاب: همکاری با آژانس باید در چارچوب پادمان حفظ شود

رهبر انقلاب: همکاری با آژانس باید در چارچوب پادمان حفظ شود

رهبر انقلاب صنعت هسته ای را یکی از مولفه های اصلی و مهم اقتدار کشور دانستند و گفتند: هرکس خواهان «ایرانی قدرتمند» است باید به این بخش از تلاش و فعالیت علمی، پژوهشی و صنعتی و کار توجه کند. که در اینجا انجام می شود همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان ها حفظ شود. قانون اقدامات راهبردی مجلس نباید نقض شود.

رهبر انقلاب صنعت هسته ای را یکی از مولفه های اصلی و مهم اقتدار کشور دانستند و گفتند: هرکس خواهان «ایران قدرتمند» است باید به این بخش از تلاش های علمی، پژوهشی و صنعتی و کاری که دارد توجه کند. اینجا انجام شد

جمعی از مدیران سازمان انرژی اتمی صبح امروز با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

برخی از نکات مهم بیانات رهبری به شرح زیر است:

– دشمنان ما بیست سال است که چالش هسته ای ایجاد می کنند چون می دانند حرکت در صنعت هسته ای رمز پیشرفت علمی کشور است / توجیه سلاح هسته ای دروغ است و خودشان هم می دانند.

– ما نمی خواهیم بر اساس مبانی اسلامی خود با سلاح طرف شویم [هسته ای] بگذار برویم، وگرنه نمی توانند جلوی او را بگیرند. زیرا تا کنون نتوانسته اند جلوی پیشرفت های هسته ای ما را بگیرند.

– صنعت هسته ای هم از نظر پیشرفت کشور و هم از نظر توانمندی های فنی، اقتصادی، بهداشتی و … حائز اهمیت است. حوزه هایی که به کشور اعتبار می بخشد و زندگی مردم را بهتر می کند و همچنین از نظر وزن سیاسی جهانی و بین المللی برای کشور.

– جهت سوم در خصوص روحیه عزت نفس ملی است. این دقیقا برعکس حرکت دشمن است. یعنی روحیه امید، روحیه خودباوری را در ملت القا می کند.

– حقیقت دیگر عدم قطعیت احزاب ما و مخالفان ما در وعده هایشان است. تا اینجای این سال‌ها – حالا شما که سابقه بیشتری در این زمینه هسته‌ای دارید، به حرف من توجه کنید – وعده‌های زیادی در بخش‌های مختلف، چه دولت‌هایی که طرف مذاکرات ما بودند و چه خود آژانس، قول دادند و بارها به آن وعده ها وفا نکردند، وعده های شکسته، بی اعتمادی. بنابراین یکی از دستاوردهای این چالش 20 ساله این است که متوجه شدیم نه به قول و نه به حرفشان اعتماد کنیم. اینها دستاوردهای مهمی هستند، آنها را مهم بدانید. خیلی جاها به خاطر این اعتمادهای نابجا ضربه خوردیم. خیلی مهم است که یک ملت، مسئولان یک کشور بدانند و بفهمند کجا را باور کنند و کجا را باور نکنند. ما این را فهمیدیم، در این بیست سال فهمیدیم کی قابل اعتماد است و کی نیست.

– صنعت هسته ای یکی از مولفه های اصلی و مهم اقتدار و اعتماد کشور به کشور و صلابت و قدرت کشور است. اگر ایران قوی می خواهید، هرکسی که ایران را دوست دارد، هرکسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هرکسی که ملت را دوست دارد و قدرت این کشور را می خواهد، باید از این بخش از فعالیت های علمی، پژوهشی، صنعتی و کاری که اینجاست حمایت کنید. باید از او مراقبت کرد و حقش را داد. به همین دلیل است که دشمنان روی انرژی هسته ای تمرکز می کنند.

– همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان ها حفظ شود. قانون اقدامات راهبردی مجلس نباید نقض شود

دیدگاهتان را بنویسید