امیرعبدالیان: همکاری با آژانس در چارچوب توافقات به خوبی ادامه خواهد داشت

امیرعبدالیان: همکاری با آژانس در چارچوب توافقات به خوبی ادامه خواهد داشت

روز جدید : دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و وانگ ای از اعضای شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز شنبه در خصوص توسعه روابط دوجانبه، مذاکرات آتی در وین و توسعه منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه ایران در خصوص فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ابراز اطمینان کرد که این همکاری ها در چارچوب توافقات و مقررات به خوبی ادامه خواهد یافت.

دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و وانگ ای از اعضای شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز شنبه در تماس تلفنی در خصوص روند روابط دوجانبه، مذاکرات آتی در وین و رویدادهای منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

; وزیر امور خارجه چین در این گفتگوی تلفنی برای دکتر امیر عبدالعیان آرزوی بهبودی کامل کرد.

دکتر امیرعبدالهیان با تشکر و قدردانی از همکاری دولت چین در ارسال 120 میلیون دوز واکسن به ایران، از گسترش روابط دو کشور و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار جهانی پکن برای پایداری ابراز خرسندی کرد. توسعه و همکاری نزدیک با چین. به ویژه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با توجه به مذاکرات آتی در وین ابراز امیدواری کرد که آمریکا و کشورهای اروپایی واقع بینانه وارد مذاکرات شوند تا به سرعت به توافق برسد. وی تاکید کرد: آمریکا نمی تواند به سیاست شکست حداکثری فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی ادامه دهد و در عین حال مدعی مذاکره و توافق باشد.

وی در خصوص فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ابراز اطمینان کرد که این همکاری ها در چارچوب توافقات و مقررات به خوبی ادامه خواهد یافت.

دکتر امیر عبداللهیان در خصوص وضعیت افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر تاکید و ابراز امیدواری کرد که نشست همسایگان افغانستان در پکن پس از نشست سازنده در تهران با موفقیت همراه باشد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین با استقبال و اعلام حمایت از ازسرگیری مذاکرات هسته ای، آمریکا را عامل اصلی مشکلات اجرای برجام دانست و ابراز امیدواری کرد که با لغو کامل تحریم ها علیه رویکرد ایران، این اشتباه را جبران کنند. مذاکرات آتی به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه چین با دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به پکن، ابراز امیدواری کرد که سومین اجلاس سران کشورهای همسایه افغانستان در چین بتواند با مشارکت فعال همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران منجر به تشکیل دولتی باثبات و فراگیر در افغانستان شود. .

دیدگاهتان را بنویسید