امیر عبداللهیان: ایران به همکاری های فنی با آژانس ادامه خواهد داد

امیر عبداللهیان: ایران به همکاری های فنی با آژانس ادامه خواهد داد

روز جدید وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر پرهیز مدیرکل آژانس از موضع گیری های سیاسی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ایران به همکاری های فنی با آژانس ادامه خواهد داد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در مورد موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات آتی در وین و تحولات جاری منطقه گفتگو کردند.

لاوروف در مورد وضعیت سلامت وزیر امور خارجه ایران پس از ابتلا به ویروس کرونا پرسید. امیر عبداللهیان با تاکید بر خوب بودن وضعیت عمومی خود، ضمن تقدیر از موضع سازنده و مثبت روسیه در قبال موضوع برنامه هسته ای ایران.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافق برجام با هماهنگ کننده برجام درباره زمان مذاکرات با 1+5، تاکید کرد: پیشرفت سریع مذاکرات مستلزم رویکرد واقع بینانه و سازنده طرف های اروپایی و آمریکایی و پرهیز از زیاده خواهی و مطالبات پسابرجامی است. .

امیر عبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشینه و روند مذاکرات قبلی در وین را مورد توجه قرار می دهد، تصریح کرد: ایران در مذاکرات آتی مطالبات خود را با قوت پیگیری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: نباید در جدیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات و لزوم بازگشت همه کشورها به تعهدات خود تردید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهداف آمریکا بدبین است، اما اگر طرف آمریکایی به طور کامل به تعهدات خود بازگردد و دیگر مطالبه‌ای نداشته باشد، جمهوری اسلامی ایران به همه موارد عمل خواهد کرد. . تعهدات شما پرداخت خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر پرهیز مدیرکل آژانس از موضع گیری های سیاسی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ایران به همکاری های فنی با آژانس ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر احیای برجام تاکید کرد و تاکید کرد که همه کشورها به ویژه آمریکا باید به تعهدات خود بازگردند. آقای لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که مسکو همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب آمریکا علیه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است.

در این گفتگو دو طرف بر ضرورت ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان با توجه به فصل زمستان پیش رو توافق کردند. دو کشور همچنین بر اهمیت تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس همچنین با اشاره به رویدادهای اخیر در قفقاز گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات منطقه ای در قالب 3+3 و سایر فرمت های مورد توافق برای حل و فصل قفقاز و توسعه همکاری های منطقه ای مشارکت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید