امیر عبداللهیان: برای اولین بار پس از مدت ها، بورل از همکاری ایران و آژانس ابراز خرسندی کرد و گفت که این روند بسیار خوب است.

امیر عبداللهیان: برای اولین بار پس از مدت ها، بورل از همکاری ایران و آژانس ابراز خرسندی کرد و گفت که این روند بسیار خوب است.

وزیر امور خارجه ایران درباره روند مذاکرات اخیر با آژانس گفت: اجازه بدهید ارزیابی خود را نگویم. دو روز پیش که با آقای بورل گفت‌وگو کردم، او برای اولین بار پس از مدت‌ها بر اساس گزارش‌هایی که اتحادیه اروپا از آژانس دریافت کرد، ابراز خرسندی کرد و گفت که این روند روند بسیار خوبی است. .

امیرعبداللهیان در گفت و گو با رسانه های دولتی اظهار داشت که ما همچنان از طریق واسطه ها از آمریکایی ها پیام دریافت می کنیم و به آمریکایی ها پیام می دهیم. در مسیر دیپلماسی یکی از وظایف ویژه ما در وزارت امور خارجه تلاش برای رفع تحریم هاست.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات و همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نصب مجدد دوربین‌ها گفت: اولاً یک اتفاق خوب افتاد و آن این است که ما همیشه از رافائله گروسی انتقاد کرده‌ایم. که به جای رفتار سیاسی، فنی و فنی آژانس باید با ایران درگیر شود، حتی من در دیدار اخیری که با آقای گروسی داشتم بر این نکته تاکید کردم.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای رئیسی به صراحت اعلام کردند که برای همکاری با آژانس جدی هستیم. ما انتظار داریم آژانس رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد. هر چه آژانس از رویکرد سیاسی به همکاری فنی دور شود، راه برای توافقات ما بازتر می شود.

امیر عبداللهیان یادآور شد: ما واقعاً به دنبال این هستیم که ضمن پایبندی به قانون مصوب شورای اسلامی، بتوانیم در چارچوب تعامل و همکاری سازنده و متقابل بین آژانس و ایران به صورت فنی تمام تلاش خود را به کار بگیریم. رفع بلاتکلیفی ها و اتهامات بی اساس آژانس با همکاری دو کشور و گشودن صفحه جدیدی از همکاری بین دو کشور.

وی تصریح کرد: ما در آستانه نشست آژانس هستیم و به آقای گروسی به صراحت اعلام کرده‌ایم که می‌دانیم اگر برخی کشورهای خارجی مداخله نکنند، ایران و آژانس می‌توانند همکاری خوب و اطمینان‌بخشی برقرار کنند.

وزیر امور خارجه درباره روند آخرین مذاکرات با آژانس تصریح کرد: اجازه بدهید ارزیابی خود را نگویم. دو روز پیش که با آقای بورل گفت‌وگو کردم، او برای اولین بار پس از مدت‌ها بر اساس گزارش‌هایی که اتحادیه اروپا از آژانس دریافت کرد، ابراز خرسندی کرد و گفت که این روند روند بسیار خوبی است. .

امیرعبداللهیان گفت: البته این ابراز رضایت طرفین است. نمی توانیم بگوییم آژانس را راضی کرده ایم، اما آژانس با هزینه های خود پیش رفته است. آژانس نیز اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: باز هم تاکید می کنم که چون رویکرد آژانس فنی است، فکر می کنم در جهت فنی پیشرفت خوبی حاصل شود و طرفین ابراز رضایت می کنند. البته تبادل هیئت بین ایران و آژانس بدون رسانه و هیاهو صورت می گیرد.

وزیر امور خارجه درباره تاثیر توافق برجام در مذاکرات برای احیای برجام گفت: ماهیت گزارش و رفتار آژانس اگر مثل الان به نتیجه مثبت برسد، آثار مثبت خود را در مذاکرات خواهد داشت. لغو تحریم ها
سرمایه گذاری با روند شاخص بورس

سرمایه گذاری با روند شاخص بورس
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

امیر عبدالخیان توضیح داد: ما همچنان با واسطه از آمریکایی ها پیام می گیریم و به آمریکایی ها پیام می دهیم. در مسیر دیپلماسی، یکی از وظایف ویژه ما در وزارت امور خارجه تلاش برای رفع تحریم هاست، به موازات اینکه دولت برنامه بزرگی دارد و اقداماتی برای خنثی سازی تحریم ها انجام داده است.

وی در مرحله ارتقای روابط تهران و قاهره گفت: خدمات حفظ منافع دو کشور در تهران و قاهره فعالیت می کند و در رأس این خدمات فردی در سطح سفیر از هر دو کشور قرار دارد. کانال رسمی تماس و ارتباط با آن به طور مستقیم بین ما وجود دارد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: البته برخی کشورها تلاش می کنند مصر و جمهوری اسلامی را برای بهبود روابط دو کشور تشویق کنند. ما همواره از توسعه روابط تهران و قاهره استقبال کرده‌ایم. روسای آژانس های ما، دفاتر وکالت ما در تهران و قاهره جلسات خوبی دارند. دسترسی خوبی به مقامات هر دو کشور وجود دارد.

امیر عبدالخیان تصریح کرد: امیدواریم در چارچوب چشم انداز دولت آیت الله رئیسی شاهد گام های جدید و متقابلی در جهت توسعه روابط با کشورهای منطقه، با کشور دوست و برادر مصر باشیم، روابطی که با این کشور در اولویت قرار دارد. در سیاست خارجی ما

وی همچنین درباره ازسرگیری روابط تهران و ریاض گفت: وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه (19 اردیبهشت) سفیر جدید خود را در تهران معرفی کرد.

وی افزود: به زودی سفیر جدید خود را خواهیم داشت [در ریاض] ما با دولت عربستان دیدار خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان گفت: همکاران من چند هفته است که تلاش می کنند سفارت و سرکنسولگری ما را برای بازگشایی آماده کنند.

امیر عبدالخیان ادامه داد: به من گفتند در روزهای آینده کارشان نهایی می شود و طبیعتاً وقتی آماده شد، سفارت بازگشایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید