گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی/ استقبال از حضور فعال ایران در این سازمان


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805843

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام هستند، ابراز امیدواری کرد که گفت وگو و همکاری دو کشور به حل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مسائل مربوط به جهان اسلام و امت اسلامی، روند روابط دوجانبه را بررسی کرد. بین کشورمان و سازمان همکاری اسلامی و افتتاح ماموریت ما، این سازمان در مورد برخی از مسائل منطقه ای مورد علاقه دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه با تشکر از تلاش های دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی دفتر ما در دبیرخانه سازمان جده، به برخی مسائل و مشکلات جهان اسلام و نقش خود به عنوان دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد. سازمان همکاری اسلامی در حل مسائل و مشکلات جهان اسلام آن را بسیار مؤثر می دانست.

دکتر امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام هستند و نقش موثری در کمک به حل مشکلات امت اسلامی ایفا می کنند، ابراز امیدواری کرد که گفت و گو و همکاری بین دو کشور انجام شود. کشورها به حل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک می کنند.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این گفتگوی تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، نقش ایران را به عنوان بنیانگذار و عضو فعال سازمان اسلامی خواند. همکاری بسیار مهم و مؤثر و بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشورهای اسلامی قادر به حل مشکلات جهان اسلام نخواهد بود و از همه برادران و اعضای خود می خواهیم که از این سازمان حمایت کامل کنند.

دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی با حمایت از مذاکرات ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که بروز مشکلات بین کشورهای اسلامی مایه تاسف و تاسف است و این سازمان از کشورهای مسلمان و برادر به صلح و گفتگو می خواهد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این گفتگو از آقای حسین ابراهیم طاها برای سفر به کشورمان دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید