تاکید امیر عبداللهیان بر اقدامات عاجل سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (پنجشنبه) طی سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد. به صورت آنلاین و انگلیسی قرار دهید.

وزیر امور خارجه از کشورها و سازمان های بین المللی به ویژه سازمان همکاری اسلامی خواست برای مقابله با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اقدام فوری انجام دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) یاد و خاطره عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین، فاطی شکاکی و عباس الموسوی و شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

امیر عبداللهیان با اشاره به شکست طرح قرن خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال جبران این شکست در عادی سازی روابط با برخی کشورها است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به طرح سیاسی و دموکراتیک پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین در دبیرخانه سازمان ملل متحد بر اساس پایان اشغالگری و برگزاری همه پرسی با حضور سران فلسطینی ثبت شد. و همه پناهندگان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری را سربلند کردند، ایشان خاطرنشان کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی الاصل می توانند از طریق رفراندوم، نوع نظام حقوقی حاکم بر سرنوشت خود را انتخاب کنند.

گفتنی است در رزمایش 100 هزار نفری بسیج، پیشنهاد رهبر معظم انقلاب برای حل مسئله فلسطین مطرح شد. این طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران دارای چهار مرحله است. بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اجدادی خود. برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین؛ مسلمانان، مسیحیان و یهودیان. تشکیل نظام سیاسی اکثریتی بر اساس همه پرسی. تصمیمات نظام سیاسی منتخب اکثریت برای سایر ساکنان فلسطین اشغالی که افراد اصلی محسوب نمی شوند.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در ضعیف ترین روزهای خود به سر می برد و مقاومت امروز بهترین است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تا زمان تشکیل دولت فلسطین در سرزمین اصلی فلسطین پایتخت قدس شریف به حمایت از مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

گفتنی است روز جهانی قدس هر سال در تاریخ 16 مرداد 1358 به همت حضرت امام خمینی (ره) و حمایت از ملت و آرمان فلسطین مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید