30 زمینه همکاری برای افزایش روابط تجاری ایران و کوبا


ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838830

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 30 زمینه همکاری برای افزایش روابط تجاری ایران و کوبا آماده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سیاست خارجی کشور در حوزه تجارت خارجی، صادرات محصولات دانش بنیان در اولویت قرار دارد و این موضوع در گفتگو با ریکاردو کابرسیاس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی امین اعلام شد.

وی افزود: بیش از 30 زمینه همکاری در زمینه هایی مانند عسل، لوازم خانگی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و … آمادگی افزایش روابط تجاری دو کشور را دارند که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر این مبادلات مالی، نگرش بانک های دو کشور و پاکیزگی از دیگر موضوعات مهمی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فاطمی امین با اشاره به روابط عمیق سیاسی ایران با کوبا گفت: هم اکنون همکاری های مشترکی در زمینه پزشکی، پزشکی و تجهیزات پزشکی صورت گرفته است.

فاطمی ‌ امین گفت: معاون نخست‌وزیر کوبا از ادامه همکاری‌های مشترک در زمینه تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، دارو، نفت و گاز و غیره استقبال می‌کند و می‌توان کار خوبی را با کوبا آغاز کرد.

وی با اشاره به سفر ریکاردو کابرسیاس معاون نخست وزیر کوبا به سرپرستی هیاتی از مقامات اقتصادی و شرکت های بزرگ کوبا برای شرکت در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا، ادامه داد: بازدید از نمایشگاه های متعدد و برگزاری نشست های مختلف موجب می شود. بخشی از برنامه های کابرزیاس باشید.

وزیر صمت با اعلام اینکه فهرستی از شرکت‌های دو کشور برای برقراری روابط تجاری تهیه شده است، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی و کوبایی در تمامی زمینه‌های فعالیت مشترک شناسایی شده‌اند و برنامه زمان‌بندی برای ادامه فعالیت‌ها در چند سال آینده تنظیم می‌شود. روزها.

فاطمی امین با اشاره به دستاوردهای کوبا در حوزه بیوتکنولوژی گفت: همکاری های مشترکی بین ایران و کوبا در زمینه بیوتکنولوژی وجود داشت و در این زمینه همکاری های مشترکی بین ایران و کوبا وجود داشت. ما همچنین از کوبایی‌ها دعوت کردیم تا از نمایشگاه صنایع دانش‌بنیان با استقبال خوب بازدید کنند. هیئت کوبایی همچنین با چندین شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید