به دنبال ارتقای سطح روابط تجاری با بندر شهید رجایی هستیم/ امیدواریم با لغو تحریم ها زمینه برای ازسرگیری تجارت با ایران فراهم شود.


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809935

سفیر ژاپن گفت: سفر به بندر شهید رجایی و سایر بنادر ایران زمینه همکاری مشترک دو کشور در حوزه دریایی و بندری را تقویت کرده است و امیدواریم با لغو تحریم ها زمینه ساز شود. حضور و از سرگیری آنها. تجارت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; کازوتوشی ایکاوا سفیر ژاپن در نشست مشترک با علی رضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر استان گفت: امیدواریم با لغو تحریم ها، مبادلات دریایی و همکاری مشترک شرکت های خصوصی ژاپنی در این بندر از سر گرفته شود. . . و امور دریایی ..

وی هدف از بازدید خود از منطقه ویژه بندر شهید رجج را آشنایی با فرصت ها و پتانسیل های موجود برای تقویت و تا حد امکان تقویت سطح روابط و همکاری های دریایی دوجانبه دو کشور عنوان کرد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به روابط دوستانه دیرینه دو کشور ادامه داد: تقویت و گسترش روابط تجاری با ایران بسیار حائز اهمیت است و بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر مهم در منطقه می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. تجارت بین دو کشور. .

ایکاوا با اشاره به بازنگری ژاپن در سیاست‌های تجهیزات بندری در سال‌های اخیر، توسعه دریایی را یکی از مهم‌ترین اهداف کشورش خواند و گفت: به دنبال توسعه همکاری‌های خود با کشورهای دریانوردی به سمت بنادر هوشمند هستیم.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی با توجه به ظرفیت های موجود می تواند زمینه را برای حضور سرمایه گذاران سایر کشورها فراهم کند، افزود: امیدواریم با رفع تحریم ها، بندر شهید رجایی فرصت همکاری پیدا کند. مجدداً با شرکت های خصوصی، از جمله خط کشتیرانی ژاپن. “NVK تاسیس خواهد شد.

سفیر ژاپن با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری ارائه شده از سوی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز امیدواری کرد که به عنوان سفیر ژاپن مزایا و ظرفیت های ذکر شده در این دیدار را برای همکاری های بیشتر به مقامات اقتصادی ژاپن منتقل کند. بیمه شود.


بندر شهید رجایی یک اتصال قوی در کریدور شمال به جنوب است

مدیرکل بنادر و دریای هرمزگان در این نشست با ارائه فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری بندر شهید رجایی گفت: 80 درصد ترانزیت ایران از طریق این بندر انجام می شود و علاوه بر تجهیزات مدرن کانتینری، اتصال به راه‌آهن سراسری، دسترسی به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، وجود زمین قابل واگذاری برای فعالیت‌های تعمیر و نگهداری، صنعت، نفت و خدمات، دسترسی به آب‌های آزاد و وجود پایانه‌های ویژه از مهمترین مزیت‌های این بندر است.

علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی به عنوان کریدور مهم شمال به جنوب است، گفت: سرعت حمل و نقل کالا و امنیت بالا، ایران را به بهترین نقطه ترانزیتی تبدیل کرده است که مرکز ثقل آن شهید رجایی است.

وی گفت: بندر شهید رجایی اولین بندر ایران از نظر پهلوگیری ناوهای بزرگ رزمی، تجهیزات مدرن، گمرکات تخصصی کانتینری و موارد دیگر است. در حال حاضر کشتی‌های 14000 TEU در این بندر پهلو می‌گیرند و قصد داریم ترمینال جدیدی را برای کشتی‌های 18000 و 400 TEU بپذیریم.


ایران برای حفظ منافع اقتصادی خود با جهان گام بر می دارد

مدیرکل بندر شهید رجایی با اشاره به تحریم‌های سرکوبگرانه و یکجانبه آمریکا گفت: تحریم‌ها نه تنها عملیات بندری را متوقف نکرده است، بلکه ایران نیز با اتکا به دانش و مهارت متخصصان داخلی در راستای گسترش فعالیت‌های تجاری، توسعه تجارت بندری را متوقف کرده است. زیرساخت‌ها: «بندر اجرا شده، اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی یکی از این اقدامات در شرایط تحریم است.

محمدی کرجی ران گفت: ایران همواره از منافع شرکای اقتصادی خود حمایت کرده و منافع سایر کشورها را برای تقویت همکاری های مشترک حیاتی و حساس می داند، لذا پیرو سیاست های وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی در تهران، آماده است هر ما با ژاپن همکاری می کنیم.

وی گفت: بی شک ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در امور بندری و دریانوردی است و همچنین برای توسعه روابط دریایی و بندری و تقویت آموزش های دریایی با آن کشور تلاش می کنیم.

گفتنی است سفیر ژاپن به همراه سعید شعبان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس، یاسوکو نیشیمورا (مستشار سفارت) و ساتوشی ماتسوشیتا (دبیر سوم سفارت) از بخشهای مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند. آشنایی با امکانات، تجهیزات و فعالیت های این منطقه ویژه اقتصادی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید