روابط ایران و سوریه بی نظیر است/ حجم روابط تجاری دو برابر شده است


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842588

سفیر سوریه در ایران روابط ایران و سوریه را منحصربه‌فرد دانست و گفت: اگرچه تجارت دو کشور در سال گذشته دو برابر شده است، اما به حد لازم نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شفیق دیوب امروز در همایش مشترک اقتصادی ایران و سوریه با بیان اینکه روابط دو کشور تاریخی و راهبردی است، گفت: اساس این روابط تاریخی و راهبردی توسط دو رهبر کشور امام خمینی (ره) و حافظ اسد 40 سال پیش ایجاد شد. این روابط روز به روز گسترده تر و گسترده تر می شود و ما اطمینان داریم که در دوران ریاست جمهوری آقای رئیسی این روابط شکوفاتر خواهد شد.

سفیر سوریه در ایران افزود: روابط ایران و سوریه منحصر به فرد است و در راستای اهداف دو کشور پیش می رود و هدف ما برقراری ثبات و امنیت است که تحقق این اهداف و روابط شهدای زیادی داشته و افراد زیادی فداکاری کرده اند. جهت زندگی آنها.” دارند. در رأس این شهدای گرانقدر می توانم از شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کنم. تاکید می کنم که سوری ها برادران وفادار هستند و هرگز کسانی را که از آنها حمایت می کنند فراموش نخواهند کرد.

وی گفت: امیدواریم نتایج کنفرانس مشترک اقتصادی ایران و سوریه به عنوان یک نقشه راه ملموس و عملی باشد و وزارت امور خارجه سوریه و سفارت ایران تمامی اقدامات انجام شده برای توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور را تسهیل کنند. دولت سوریه.» آغوش خود را برای همکاری با ایران و همچنین رفع همه موانع بر سر راه پیشرفت و همکاری با بخش خصوصی ایران باز می کند.

وی افزود: تلاش ما در سفارت تقویت روابط تجاری از یک سال قبل است و با وجود اینکه حجم روابط تجاری دو کشور در سال گذشته دو برابر شده است، اما به حد لازم نرسیده است. ما چشم به راه فعالیت های اقتصادی مثمر ثمر بین دو کشور هستیم و از این رو لازم است سرمایه گذاری بین ایران و سوریه گسترش یابد، همچنین لازم است مشارکت گسترده برای بازسازی زیرساخت ها و مشارکت گسترده برای نمایشگاه های تخصصی تضمین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید