تفاهم نامه بین ایران و ترکمنستان امضا شد/ حجم مبادلات تجاری دو کشور دو برابر شد


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856063

یادداشت تفاهم همکاری مشترک ایران و ترکمنستان به امضای وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم امضای یادداشت تفاهم بین ایران و ترکمنستان امروز با حضور محمدسعید بابایویچ سیلاپوف وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان و محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

بر اساس این یادداشت تفاهم، همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های حمایت اجتماعی، بازنشستگان، تامین اجتماعی، رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای باید تقویت شود.

محمدهادی زاهدی اوفا در این مراسم با بیان اینکه ایران و ترکمنستان دو کشور دوست، همسایه و مرتبط هستند، گفت: در 30 سال گذشته روابط دوستانه و مسالمت آمیزی بین دو کشور برقرار شده و ایران جزو اولین کشورها بوده است. برای به رسمیت شناختن استقلال ترکمنستان.”

وی افزود: وزارت تعاون متولی برنامه های مددکاری اجتماعی، بازنشستگان، آموزش فنی و حرفه ای، مراقبت های اجتماعی، سالمندان و کارگران است و امیدواریم بر اساس این تفاهم نامه همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: وزارت کار دارای شرکت های اقتصادی بسیاری در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی و همچنین شرکت انرژی است که می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور را فراهم کند.

سرپرست وزیر کار همچنین به تبادل گاز ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده و از همکاری های بیشتر با ترکمنستان استقبال می کنیم.

وی افزود: امیدواریم سطح روابط تجاری دو کشور که از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند حداقل دو برابر از سطح فعلی افزایش یابد و مشکلات شمال غرب و غرب آسیا باعث شود دو کشور همسایه روابط اجتماعی و اقتصادی خوبی داشته باشند. . زاهدیووا گفت.

محمد سعید بابایویچ وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان نیز در این مراسم گفت: در سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران تفاهم نامه های مناسبی به امضا خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم فرصت های شغلی زیادی برای شهروندان ایران و ترکمنستان ایجاد کنیم. “یادداشت ها.”

وی گفت: در نظر داریم بین دو کشور تبادل کارشناسان و سمینارهای مشترکی در این راستا برگزار کنیم که باعث بهبود روابط دو کشور می شود.

وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان همچنین بخش انرژی و حمل و نقل را از اولویت های همکاری مشترک ایران و ترکمنستان برشمرد و گفت: معتقدم راهی برای توسعه روابط دو کشور در این بخش ها وجود دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم خبرنگارانی که امروز در اولین روز کاری وزارت تعاون برای اولین بار با زاهدی اوفا دیدار کردند از وی در خصوص برنامه های آتی وی در وزارت تعاون سوال کردند. او در جمع خبرنگاران حاضر نشد تا به سوالات آنها پاسخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید