«راهیان نور» سفر عشق به شهدا/ حال و هوای حرم عشق شهدا چیست؟


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817084

عاشقانی هستند که برای استقبال از بهار بر خاک عشق میهمانان می آیند و همراه با قدم های پر برکت به تبریک این عید می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، روزهای پایانی سال گذشت و او زمین و زمان خود را برای استقبال از سال جدید آماده کرده است، زمین تعطیلات بهاری را آغاز کرده و آسمان پیشاپیش عطر بهاری خود را به مردم داده است.

نوروز فرا می رسد و مردم هر سال مکانی را برای تحویل انتخاب می کنند، برخی مهمان خانه بزرگان می شوند و برخی دیگر قبر عزیزان خود را انتخاب می کنند.


b9aaaf67 6380 4615 a9aa cda38fcf3282 خبر خاکستری

اما در این میان هستند عاشقانی که برای استقبال از بهار، مهمان بر خاک عشق می نشینند و با قدم های پر برکتی به استقبال این عید می روند.

عاشقانی که به مناطق نظامی غرب و جنوب غرب سفر می کنند به بهشت ​​می روند تا سال نو را با یاد و خاطره شهدا مزین کنند.


0228ad88 c915 4da7 977c d482b93ad5a1 خبر خاکستری

عاشقانی که برای رسیدن به آرامش با مادر اخلاص و به دست آوردن سبک عالی بالی، عبادت می کنند و مناسک عبادت را زیر پا می گذارند.

راهیان نور یعنی حضور مردمی عاشق، شکست خورده و وفادار در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان های نور و خون.

آره! راه نور نیز سفر است، اما سیر به درون. اگرچه به نظر می رسد چند روز دیگر قدم می زنید و از شهرها می گذرید، اما فکر می کنم در این سفر به جای دیدن جاذبه های محیط، به درون خود نگاه کنید.


84243024 3626 4fd0 9303 34396376db33 خبر خاکستری

خودت را با شهدا مقایسه می کنی و فاصله ها را درک می کنی اما ناامید نمی شوی.


دانش آموزان تبریک می گویم یک مسافر راهیان روشنایی

250 دانش آموز بسیجی کردستان در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس جنوب کشور بازدید کردند.

در این سفر فرهنگی و زیارتی 250 نفر از دانش آموزان بسیجی به مدت چهار روز از مناطق و بناهای طلایه، شلمچه، هورالعظیم، اروندکنار و هویسه بازدید کردند.

حدود یک دهه پس از پایان جنگ ایران و عراق، رزمندگان اسلام به یاد دوستان و همرزمان جان باخته خود به صورت خودجوش در مناطق عملیاتی حاضر شدند.

این حرکت مردمی به تدریج گسترش یافت و کاروان هایی در ایام نوروز برای بازدید از مناطق نظامی تشکیل شد و این روند تا سال 1376 ادامه داشت و در سال 1377 بسیج دانش آموزی کاروان های دانش آموزی و سپس بسیج محلات را برای بازدید از مناطق عملیاتی اعزام کرد. کاروان می فرستند.

این سفر معنوی در دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرون قطع شده است.


524343bb fd21 426a b5b2 5f10acbec1db خبر خاکستری

فرهادی فرمانده ارتش راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان به کُردتودی گفت: نور در حال آماده شدن برای اعزام زائران علاقه مند به مشهد مقدس، شهدای خوزستان، ایران بود. از شلمچه و طلایه دیدن کردند.

وی گفت: با توجه به تغییر رویکرد نیروی زمینی به راهیان نور از اعزام و خروج، این امر به این معناست که سپاه برای تسهیل سفر تلاش می کند تا مردم به صورت داوطلبانه به این مناطق رفته و از ثمرات معنوی آن استفاده کنند. بر اساس اطلاعات ارائه شده در استان، 170 نفر در قالب 4 کاروان به صورت خودجوش و با حمایت سپاه بیت المقدس کردستان به منطقه خوزستان اعزام شدند.


f0f810b7 f04e 457e b201 733500f73416 خبر خاکستری

وی افزود: سپاه بیت المقدس خوزستان برای بستگانی که عازم کشور راهیان نور شده اند، اسکان رایگان و غذای نیم بها در نظر گرفته است.

فرهادی خاطرنشان کرد: کلیه بستگانی که در این سفر شرکت کردند با رعایت پروتکل بهداشتی و گرفتن نوبت سوم تاج اجازه حضور در کاروان و خروج و در این راستا برای تهیه یادواره شهدای ایران (خوزستان) داده شد. ) 20 برخی از برادران در قالب خادم الشهداء در سه مرحله اعزام شدند.

بر اساس این شرایط، یادمان های استان کردستان از اواخر فروردین تا اواسط پاییز میزبان زائران عاشق بود، اما با توجه به اینکه مسافران می توانند در یادواره های ما شرکت کنند، یادمان شهدای بوالحسن و سیران بند در بانه و یادمان شهدای زری و گمنام زری ال- فجر 4 در مریوان تدارک دیده ایم تا علاقمندان بتوانند با حضور در مناطق عملیاتی استان کردستان توشه های معنوی خود را از این سفر ببرند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته تعداد محدودی هزار نفر به یادمان ها رفته و در قالب اردوهای یک روزه از این مکان ها بازدید کردند.

فرهادی یادآور شد: با توجه به تدابیر و لهجه های سازمان ارتش، امسال برای اولین بار اردوی راهیان نور با حضور خانواده و علاقه مندان ثبت نام شده در سامانه https://www.khodro.rahnoor.ir و اسکان رایگان داشتیم. استفاده شده و تا پنجم فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید