طرح حمایت و تقویت امنیت غذایی به زودی اجرایی می شود


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834348

محمدجواد عسگری امنیت غذایی را یکی از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی دانست و گفت: همه مشکلات این حوزه شناسایی شده و خروجی این جلسات کلید خوردن طرح امنیت غذایی است که عملیاتی می شود. به زودی.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محمدجواد عسگری روز دوشنبه در نشست با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه امنیت غذایی با امنیت ملی پیوند خورده است، باید نقشه راه و برنامه های مدون را دنبال کنیم.

عسگری افزود: با حضور نخبگان و تشکل های تاثیرگذار در حوزه کشاورزی، تمامی مشکلات این حوزه شناسایی شده و نتیجه این جلسات کلید خوردن طرح امنیت غذایی است که به زودی به نتیجه می رسد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نیز از فرصت های ویژه ای برخوردار است، گفت: باید از ظرفیت های حوزه کشاورزی به ویژه به عنوان مزیت نسبی استفاده شود و تحقق این امر نیازمند اراده قوی و عزم جدی است.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه خواستار اختصاص اعتبار ویژه به این کمیسیون برای حوزه سامانه های نوین آبیاری این استان شد.

محمدرضا حسین نژاد گفت: یکی از نیازهای اصلی خراسان شمالی به عنوان استانی با مزیت های بالقوه کشاورزی بهره مندی از سامانه های نوین آبیاری و تقویت طرح های آبخیزداری است که امیدواریم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به آن توجه بیشتری داشته باشد.

وی بابیان اینکه وضعیت آب شرب و کشاورزی خراسان شمالی تحت تاثیر خشکسالی های پیاپی قرار گرفته است، بیان کرد: ماهیت زمانی طرح، اکنون نیازمند تقویت سایر طرح ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید